Comisia Europeana propune, in contextul problemelor semnalate la grupurile auto Volkswagen si Renault, modificarea procedurilor de omologare a vehiculelor la nivelul Uniunii Europene si crearea unui sistem centralizat de monitorizare si sanctionare, coordonat de Bruxelles.

"Comisia Europeana propune o revizuire ampla a cadrului de certificare a vehiculelor, in scopul corectarii deficientelor din sistem", se arata intr-un comunicat oficial.

Una din principalele propuneri se refera la oferirea de atributii suplimentare Comisiei Europene, care va avea dreptul sa monitorizeze autoritatile nationale de omologare si va putea impune sanctiuni financiare. "Dezvaluirile din scandalul Volkswagen au aratat ca sistemul care permite inmatricularea vehiculelor trebuie imbunatatit", declara Jyrki Katainen, vicepresedinte al Comisiei Europene, citat de publicatia Ouest-France.

Conform propunerii, omologarea vehiculelor va ramane in sarcina autoritatilor statelor membre UE, dar Comisia Europeana va crea un sistem european de monitorizare, absent in prezent.

Comisia Europeana ar putea impune sanctiuni de genul unor amenzi de 30.000 de euro pentru orice vehicul care nu corespunde standardelor. Amenzile s-ar putea aplica producatorilor auto si serviciilor de testare a parametrilor tehnici, scrie MEDIAFAX.

De asemenea, Comisia Europeana vrea sa creeze cadrul legal necesar care sa permita rechemarea in service a unor modele auto care au probleme. In prezent, acest lucru este posibil doar prin acordul autoritatii de certificare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.