Saptamanalul de satira francez Charlie Hebdo ar putea obtine venituri de peste 10 milioane de euro din vanzari, abonamente, donatii si finantari publice, o veritabila "mana cereasca" pentru micuta revista pariziana care, la sfarsitul lunii decembrie, intampina dificultati in a-si plati angajatii.

Tiparit in 5 milioane de exemplare, vandute cu 3 euro bucata, numarul de miercuri din Charlie Hebdo, daca va fi epuizat integral, va aduce profituri de aproximativ 8 milioane de euro, informeaza AFP.

Publicatia va primi toate incasarile aduse de primul milion de exemplare vandute (3 milioane de euro), in virtutea unei mari operatiuni de solidaritate din randul lantului de tiparire si distributie, ai carui reprezentanti au acceptat sa lucreze gratuit, cedandu-si comisionul pentru a ajuta Charlie Hebdo si familiile victimelor. Apoi, asa cum procedeaza de obicei pentru vanzarile lor, saptamanalul francez va percepe 40% din incasarile aduse de celelalte 4 milioane de exemplare vandute, adica aproximativ 4,8 milioane de euro, scrie MEDIAFAX.

Charlie Hebdo si-a marit, de asemenea, de zece ori numarul abonamentelor in doar cateva zile, trecand de la 7.000 la peste 120.000 de abonati, a declarat pentru postul de radio RTL Patrick Pelloux, unul dintre editorialistii publicatiei. Cu o zi inainte de atentat, in timpul unui pranz cu caricaturistul Charb (ucis in atentatul de la Paris, n.r.), cei doi se bucurau pentru faptul ca revista lor castigase 50 de abonamente suplimentare.

Saptamanalul de satira beneficiaza si de comenzi neasteptate. Air France a cumparat 20.000 de exemplare pentru pasagerii sai, la pret integral, in conditiile in care compania beneficiaza in general de preturi reduse.

In plus, donatiile vin in valuri, din Franta si din strainatate. Fondul "Presse et pluralisme", care permite efectuarea de donatii defiscalizate pentru companii media, a anuntat ca a primit deja pana miercuri suma de 1,4 milioane de euro, provenind de la peste 21.000 de persoane private. De asemenea, ministrul Culturii francez, Fleur Pellerin, a promis ca va debloca un ajutor de urgenta pentru Charlie Hebdo in valoare de 1 milion de euro.

Chiar si uriasii americani din domeniul internetului au dat o mana de ajutor. Fondul Google pentru inovatii digitale din presa, coadministrat de editorii sai, va acorda publicatiei franceze o donatie de 250.000 de euro. Site-urile eBay si Amazon s-au angajat sa verse in conturile Charlie Hebdo eventualele lor comisioane percepute pentru produsele stampilate cu sloganul "Je suis Charlie".

Citeste si:
Cum a luat naștere numele revistei Playboy și ce legătură are cu...
Cum a luat naștere numele...

In noiembrie 2014, saptamanalul Charlie Hebdo, ale carui vanzari de 28.000 de exemplare pe saptamana nu erau suficiente pentru a asigura plata integrala a angajatilor, a lansat un apel catre cititori, cerandu-le sa faca donatii, pentru ca revista sa poata sa supravietuiasca.

Atacul comis pe 7 ianuarie la sediul revistei satirice Charlie Hebdo s-a soldat cu 12 morti si 11 raniti. Printre victime se numara directorul publicatiei, Stéphane Charbonnier (Charb), si alti trei cunoscuti caricaturisti - Jean Cabut (Cabu), Bernard Verlhac (Tignous) si Georges Wolinski (Wolinski). Atacul a fost revendicat si de reteaua terorista sunnita Stat Islamic in Irak si Siria si de organizatia Al-Qaida in Peninsula Arabia. Revista satirica Charlie Hebdo s-a remarcat de-a lungul timpului prin ironizarea profetului Mahomed si a altor elemente religioase, in principal islamice, publicatia primind, ca reactie, o serie de amenintari teroriste.

Citeste si:
Atacuri cu rachete asupra Israelului. Țara a intrat în „stare de...
Atacuri cu rachete din Fâșia...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.