Armatorul Costa a decis sa dezmembreze pachebotul Concordia, esuat din ianuarie 2012 in Toscana, in portul Genova si nu in Turcia sau altundeva in Europa, scrie ziarul Sole 24 Ore.

Potrivit cotidianului de afaceri italian, anuntarea oficiala a acestei decizii, luate miercuri la sediul Costa Crociere de la Genova, "va avea loc peste cateva zile".

Armatorul a decis si data ranfluarii navei, stabilita la 20 iulie.

Pachebotul Concordia, care a fost redresat in urma unei operatiuni spectaculoase in septembrie, este blocat, in continuare, la cativa metri de tarm, in apropiere de intrarea in portul toscan Giglio, unde a naufragiat pe 13 ianuarie 2012, un accident care s-a soldat cu 32 de morti.

Potrivit Sole 24 Ore, Costa a renuntat la utilizarea Vanguard, o nava enorma care ar fi urmat sa tracteze Concordia.

Odata capabil sa pluteasca, pachebotul Concordia va fi remorcat pe o distanta de aproximativ 280 de kilometri, pana la Genova, o operatiune incredintata consortiului americano-italian Titan Micoperi, insarcinat deja, in toamna, cu redresarea navei.

Ziarul mai scrie ca firma, juristii acesteia si firme de asigurari sunt pe cale sa incheie contracte pentru incredintarea catre grupurile San Giorgio, Mariotti si Saipem, in colaborare cu Autoritatea portuara din Genova, a dezmembrarii pachebotului Concordia, estimata la suma de 100 de milioane de euro.

In contextul in care asiguratorii ar fi preferat o dezmembrare mai ieftina in Turcia (40 de milioane de euro), Costa s-a raliat opiniei Guvernului italian, care si-a exprimat in mai multe randuri dorinta ca un port italian sa fie cel care sa beneficieze de aceasta adevarata "mana".


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.