Incredibil 7 Mai 2021 13:12

La fel ca broaştele ţestoase sau alte specii marine, și rechinii folosesc câmpurile magnetice pentru a se orienta în lungile lor parcursuri oceanice.

Oamenii de ştiinţă au intuit de mult timp acest lucru, care a putut fi acum demonstrat graţie unui studiu condus de biologul Bryan Keller, cercetător la Florida State University Coastal and Marine Laboratory.

Pentru acest studiu, Keller a folosit o specie mică de rechin ciocan originar din regiunea Golfului Mexic. Echipa sa a capturat 20 de rechini şi i-a plasat într-o bobină gigant pentru a simula condiţiile de câmp magnetic.

În acest dispozitiv electronic, rechinii s-au deplasat într-o direcţie sau în alta, în funcţie de câmpul magnetic ce simula habitatul lor natural, confirmând astfel bănuielile comunităţii ştiinţifice.

„Rechinii ciocan se întorc în acelaşi estuar în fiecare an. Acest lucru demonstrează că ştiu unde este 'casa' lor şi se pot astfel orienta pentru a se întoarce la punctul de plecare indiferent de distanţa parcursă", notează Keller într-un comunicat.

„Acest studiu sprijină teoria potrivit căreia ei utilizează câmpul magnetic al Pământului pentru a-şi putea găsi drumul; este GPS-ul lor natural", a explicat cercetătorul american, citat de Agerpres.

Ultima actualizare: 7 Mai 2021 - 01 : 05