Un studiu publicat în Franţa arată că este benefic ca unui cal să i se vorbească pe tonul folosit în cazul unui bebeluş.

„Caii sunt mai atenţi şi par să ne înţeleagă mai bine intenţiile atunci când tonul folosit de călăreţ este mai ridicat, iar acesta din urmă foloseşte intonaţii exagerate”, se arată în studiul realizat de Institutul naţional de cercetare pentru agricultură, alimentaţie şi mediu (Inrae) Val de Loire şi Institutul francez de echitaţie (IFCE).

„Prin urmare, această metodă ar trebui integrată de călăreţi şi crescători în relaţia lor cu caii pentru a facilita interacţiunile zilnice şi pentru a îmbunătăţi bunăstarea acestor animale", se menţionează în comunicatul INRAE, preluat de AGERPRES.

Folosind acest limbaj, oamenii captează mai bine atenţia cailor, care „au performanţe mai bune de învăţare", aşa cum s-a dovedit deja în cazul câinilor şi a primatelor.

Studiul complet a fost publicat în revista ştiinţifică Animal Cognition.

Pentru a evalua impactul acestui limbaj, etologii au efectuat două serii de teste cu douăzeci de cai.

Cailor cărora li s-a vorbit ca unor bebeluşi „au răspuns mai favorabil, au fost mai liniştiţi, s-au uitat mai mult la experimentator şi au răspuns la gesturile de îngrijire ale acestuia, gesturi pe care (caii) nu le fac dacă limbajul folosit este unul neutru, ca în cazul adulţilor", a mai spus Inrae.

În cazul celui de-a doilea test, oamenii de ştiinţă au descoperit că ordinele pentru obţinerea hranei erau cel mai bine urmate de cai dacă le erau comunicate pe un ton copilăresc.

Echipele Inrae şi IFCE au arătat într-un studiu precedent că ecvidele sunt capabile să recunoască expresiile de pe chipul uman. Caii sunt astfel mai nervoşi când se confruntă cu o expresie de furie şi mai relaxaţi atunci când se confruntă cu o expresie de bucurie.

Citeste si:
Franța interzice ambalajele din plastic pentru anumite fructe și...
Franța interzice ambalajele...

Despre autor:

Lorena Martin
 Lorena Marin este redactor de beauty și skincare. Ea s-a alăturat echipei 9AM de când se află pe băncile facultății. Tot atunci a început să colaboreze și cu publicația Kudica.ro. Tânăra este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, licențiată în publicitate, autoare a lucrării de diplomă „Particularități ale publicității make-up-ului contemporan”.
Mai multe

Ultima actualizare: 23 Martie 2021 - 01 : 03

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.