Un profesor de paleontologie american care preda in Marea Britanie a identificat o noua specie de dinozaur, studiind un schelet expus intr-un muzeu canadian, si este de parere ca numeroase alte descoperiri vor fi facute in viitorul apropiat pe baza colectiilor existente, informeaza AFP.

Nick Longrich, care preda la Universitatea Bath din sud-vestul Angliei, a analizat o colectie de oase de dinozaur, expuse de 75 de ani la Canadian Museum of Nature.

Potrivit profesorului american, oasele apartin unui dinozaur dintr-o specie din familia Pentaceratops, pana acum necunoscuta. Acele animale erbivore, de marimea unui bivol, au trait in urma cu 75 milioane de ani si aveau un fel de guler osos in spatele craniului.

Oasele studiate au fost descoperite in urma unor sapaturi realizate in statul canadian Alberta. Scheletele de dinozauri din familia Pentaceratops cunoscute pana in prezent au fost descoperite in sud-vestul Statelor Unite.

Intr-un articol aparut in revista Cretaceous Research, profesorul Longrich a botezat noua specie "aquilonius", un termen latinesc care inseamna "nordic", scrie MEDIAFAX.

Aproximativ 700 de specii de dinozauri au fost identificate pana in prezent, dar, potrivit profesorului Longrich, analizarea specimenelor detinute de muzeele din lumea intreaga va duce la o crestere a acestui numar, chiar in absenta unor noi sapaturi.