Incredibil8 Martie 201415:41

Lectura de 2 minute

Tratamentele injectabile de umplere a ridurilor cu colagen sau cu substante cosmetice speciale - proceduri de intinerire a pielii folosite foarte frecvent, cu efecte secundare in general limitate - pot provoca orbire daca sunt efectuate foarte aproape de zona ochilor, potrivit topsante.com.

Astfel, in SUA, au fost raportate cazuri de orbire permanenta in urma folosirii acestui tip de tratament antirid, care permite netezirea pielii si remodelarea anumitor zone ale chipului.

Din ce in ce mai raspandite, aceste interventii sunt destinate eliminarii oboselii chipului si rareori provoaca alte complicatii decat inflamarea pielii si echimoze, transmite MEDIAFAX.

Insa nu sunt total lipsite de risc pentru ochi, spune medicul Michelle Carle, specialist oftalmolog din Los Angeles.

Carle s-a confruntat recent cu trei cazuri de pierdere a vederii, la unul sau ambii ochi, in randul unor pacienti care au apelat la proceduri estetice faciale.

Citeste si:
Studiu despre riscurile de a conduce pe timp de iarna
Studiu despre riscurile de a...

Tratamentele injectabile de umplere a ridurilor - cu colagen, printre altele - sunt de obicei rezervate zonei de mijloc a fetei, de exemplu, in jurul gurii.

Insa ele nu trebuie sa fie utilizate in jurul ochilor, potrivit acestui specialist oftalmolog, pentru ca "produsul poate, accidental, atinge vasele sangvine ale fetei, sa-si faca drum pana la artera oculara si sa blocheze irigarea cu sange a acestui organ".

Aceasta complicatie apare foarte rar, insa nu trebuie neglijata - "o vanataie dispare in cateva zile, dar distrugerea ochiului poate fi un proces ireversibil", spune medicul.

Cele trei cazuri de orbire constituie subiectul unui articol publicat in JAMA Ophtalmology. Este vorba de o pacienta in jur de 40 de ani care a primit un tratament injectabil cu colagen bovin si un produs de umplere a ridurilor, la nivelul fruntii. Dupa administrarea tratamentului, ea a orbit la ochiul drept.

Citeste si:
Un nou-nascut infectat cu coronavirus s-a vindecat fara tratament
Un nou-nascut infectat cu...

Al doilea caz este al unui barbat in varsta de aproximativ 30 de ani care si-a pierdut partial vederea la ochiul stang, in urma unui tratament injectabil cu acid hialuronic. In cazul sau s-a constatat ca produsul a blocat irigarea cu sange a unei parti a retinei.

Cel de-al treilea caz raportat in acest articol este cel al unei sexagenare cu o stare buna a sanatatii, care s-a confruntat cu o pierdere severa a vederii dupa ce a primit un tratament antirid injectabil cu grasime.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.