Pasiunea pentru stiinta reprezinta fundamentul insusi al literaturii stiintifico-fantastice - o pasiune uneori optimista, adeseori pesimista, dar totusi o pasiune. S-ar putea crede ca reciproca acestei teorii nu este adevarata si ca stiinta priveste cu dispret aceste romane SF, care au adeseori la baza fapte nerealiste si cunostinte aproximative.
NASA a decis insa sa puna capat acestei situatii. Celebra agentie spatiala americana a lansat de curand un nou proiect intitulat "NASA inspired works of fiction" (Romane de fictiune inspirate de NASA, n.r.), in colaborare cu o editura care lanseaza romane stiintifico-fantastice, Tor.
Scopul acestui program este de a-i pune in legatura pe scriitorii SF cu oamenii de stiinta de la NASA, pentru ca acestia din urma sa ofere o expertiza si sa corecteze eventualele erori ale romancierilor. Niciun aport financiar nu este oferit autorilor de romane SF. Obiectivul este de a produce pur si simplu opere literare aprobate din punct de vedere stiintific. O vizita la sediile NASA a fost organizata pentru scriitorii interesati. Anumite romane provenite din aceasta colaborare au fost deja lansate, iar altele sunt in stadiu de proiect, vizand diverse domenii, precum exploatatiile miniere de pe asteroizi si astrobiologia, scrie MEDIAFAX.
NASA si cultura "pop", un vechi mariaj
Nu este pentru prima data cand agentia spatiala americana se asociaza cu cultura populara. Specialistii de la NASA au fost consultati de multe ori de producatorii unor filme precum "Armageddon - Sfarsitul lumii?", peliculele din seria "Transformers" si "Razbunatorii/ The Avengers". La sediul Cité des Sciences din Toulouse romancierii interesati pot sa vizioneze un documentar realizat de NASA despre telescopul spatial Hubble, narat de Leonardo DiCaprio si produs de studiourile Warner si IMAX.
In urma cu doi ani, NASA i-a permis muzicianului will.i.am sa devina primul artist difuzat pe Marte cu ajutorul roverului Curiosity. "O crima pentru urechile saracilor martieni, poate, dar mai ales o excelenta strategie publicitara, cat se poate de calculata", afirma autorii acestui articol aparut pe site-ul publicatiei Le Nouvel Observateur. Agentia spatiala americana este intr-adevar un mare specialist in comunicare, producand documentare, spoturi televizate si mediatizandu-si extrem de bine proiectele.
Andreea Bălan, detalii despre colaborarea cu Jador. De ce s-a dat...
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro