Campul gravitational al planetei Jupiter a readus la viata cometele aflate in stare latenta in centura de asteroizi dintre Marte si Jupiter, o zona denumita "cimitirul cometelor".

Un "cimitir al cometelor" a fost descoperit de astronomi in centura de asteroizi dintre Marte si Jupiter.

Si, spre surpriza oamenilor de stiinta, unele dintre cometele din acel "cimitir" au revenit la viata, dupa ce s-au aflate in stare latenta multe mii de ani sau chiar milioane de ani.

Descoperirea, facuta de o echipa de cercetatori columbieni, contrazice vechea teorie potrivit careia principala centura de asteroizi din Sistemul Solar era populata in trecut cu mii de comete care au ars in intregime pe masura ce au "imbatranit".

Pe parcursul ultimilor 10 ani, oamenii de stiinta au descoperit 12 comete active in acea centura de asteroizi. Misterul reactivarii acestor comete i-a determinat pe astronomii columbieni sa analizeze originile acestora. Studiul lor sugereaza faptul ca forta gravitationala a planetei Jupiter a adus cometele in stare latenta mai aproape de Soare, a carui caldura le-a facut sa se reaprinda si sa revina astfel la viata, scrie MEDIAFAX.

Astronomii sunt de parere ca si alte comete inactive din aceeasi regiune ar putea fi reaprise atunci cand campul gravitational al planetei Jupiter le capteaza. Atrase de forta gravitationala a lui Jupiter, forma orbitelor acelor comete se modifica, facand sa scada distanta maxima dintre cometa si Soare. Infima energie suplimentara pe care o primesc in acest fel este suficienta pentru a le readuce la viata.

Studiul a fost coordonat de profesorul Ignacio Ferrin de la Universitatea Anitoquia din orasul columbian Medellin. Cometele se numara printre cele mai mici corpuri ceresti din Sistemul Solar, avand in general diametre de cativa kilometri si fiind constituite din roci si gheata.