Mirosul de ciocolata ar putea impulsiona vanzarile din librarii, potrivit unui studiu realizat recent de cercetatorii belgieni, aparut in publicatia Journal of Environmental Psychology.

Cercetatorii belgieni au realizat acest studiu pe o durata de 10 zile intr-un lant de librarii, comparand comportamentul de cumparator pe care l-au avut clientii, in functie de prezenta sau de absenta mirosului de ciocolata.

Dispozitive automatizate care eliberau in aer miros de ciocolata au fost plasate in doua librarii. Cercetatorii au monitorizat cu atentie fiecare a cincea persoana care intra in librarie, dintr-un total de 201 clienti. Ei au observat in cazul acelor persoane o serie de comportamente "asociate achizitiei", precum analizarea de la mica distanta a unor carti, citirea rezumatelor acelor carti, parcurgerea unui tur complet al librariilor, discutii cu personajul librariilor si punerea mai multor intrebari in legatura cu anumite carti, scrie MEDIAFAX.

Astfel, clientii erau de doua ori mai dispusi sa analizeze de la mica distanta anumite carti atunci cand mirosul de ciocolata plutea prin aer. Ei au fost de trei ori mai dispusi sa interactioneze cu personalul librariilor, si sa puna intrebari dupa ce au parcurs un tur complet al librariei.

Totodata, cercetatorii belgieni au descoperit ca mirosul de ciocolata este "congruent" cu cartile despre preparate culinare, bauturi si din categoria romanelor de dragoste, fiind insa "incongruent" cu romanele istorice si cele politiste. In timpul experimentului vanzarile au crescut cu 40% in categoriile "congruente" cu mirosul de ciocolata si cu 22% in categoriile "incongruente". Pe de alta parte, femeile au parut a fi mai dispuse decat barbatii sa petreaca mai mult timp in librarii si sa cumpere romane de dragoste si carti cu specific gastronomic.

In mod similar, un studiu din 2008 publicat in Journal of Consumer Research a evidentiat faptul ca mirosul de biscuiti cu ciocolata le face pe femei sa devina mai dispuse sa isi cumpere articole vestimentare in mod impulsiv in comparatie cu femeile care nu erau expuse la actiunea aceluiasi miros. Un alt studiu a aratat ca mirosurile cu efecte relaxante, precum cel de lavanda, ar putea determina o scadere a ritmului cardiac a cumparatorilor de carte, facandu-i pe acestia sa devina mai dispusi sa achizitioneze carti fara sa se gandeasca prea mult la ele. Totodata, cercetatorii de la Universitatea Rutgers si de la Universitatea Michigan au descoperit ca anumite mirosuri ii ajuta pe consumatori sa isi aminteasca mai bine anumite produse.

Citeste si:
Ziua Internațională a Ciocolatei. Cele mai tari curiozități despre...
Ziua Internațională a...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.