Potrivit raportului GPeC, sectorul e-commerce românesc a atins la finalul anului 2022 pragul de 6,3 miliarde de euro, iar pentru 2023, comerțul online se va afla în etapa de consolidare și ușoară creștere.

Deoarece această piață se află în expansiune, mediul este unul competitiv, iar businessurile mici se pot confrunta cu provocări, precum dezvoltarea afacerii și creșterea veniturilor. Dacă îți dorești să îți atingi obiectivele financiare și să îți crești afacerea, este important să știi să îți gestionezi finanțele în mod inteligent.

În acest articol, vom explora trei dintre soluțiile financiare smart pe care poți să le aplici pentru a-ți dezvolta afacerea online.

Alege instrumente de finanțare special dedicate unui business mic

Un business online poate fi un mediu dinamic și competitiv, care necesită investiții pentru a crește. Spre exemplu, ai putea fi nevoit să îți îmbunătățești platforma online, să îți extinzi gama de produse și servicii, să dezvolți planul de marketing sau să îmbunătățești procesul de livrare, care este esențial pentru o afacere online.

Pentru toate acestea ai la dispoziție mai multe instrumente de finanțare, special concepute pentru un business mic, care pot să te ajute să îți dezvolți afacerea. Cel mai important este să te documentezi bine înainte și să o alegi pe cea potrivită nevoilor tale.

Poți beneficia de credite pentru SRL, SA, II sau IF dacă ai o activitate de cel puțin 12 luni de la înființare și inregistrezi venituri. Aceasta este o soluție de finanțare IFN pentru antreprenori, care îți oferă:


  • Credite până în 100.000 RON.


  • Proces de aplicare 100% online.


  • Cel mai rapid credit de pe piață pentru antreprenori.


  • Amânarea plății ratei pentru 30 zile, o singură dată pe durata contractului.


Transformă retururile în oportunități de profit

Conform datelor furnizate de GpeC, în România, sectorul e-commerce a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021. Deoarece numărul de achiziții online a crescut, numărul retururilor a devenit și el mai mare, iar acest lucru se întâmplă deoarece:

Citeste si:
Cum influențează tehnologia echilibrul dintre viața profesională și...
Cum influențează tehnologia...


  • clienții au primit un produs greșit;


  • există o neconcordanță între produs și imaginea sa de pe site;


  • clienții au primit un produs deteriorat.


Acestea sunt cele mai frecvente motive pentru care clienții returnează produsele și este foarte important să știi cum să gestionezi retururile și să le transformi în oportunități de profit. Pentru acest lucru poți ține cont de 6 pași:


  1. Începe prin a calcula cât te vor costa retururile, pentru a ști care este suma pe care va fi necesar să o investești în strategiile de gestionare a retururilor.


  2. Stabilește o politică de retur simplă și transparentă, ce presupune costuri reduse de expediere și permite retururi mai multe. Acest lucru te va ajuta să îți păstrezi clienții și să îi fidelizezi.


  3. Construiește un sistem de gestionare a retururilor și monitorizează-le pentru a ști ce impact au acestea asupra afacerii tale. Poți introduce un formular de retur pentru a afla de ce își doresc clienții să returneze produsul și astfel vei reuși să îți îmbunătățești serviciile.

    Citeste si:
    Cum să treci peste frig fără ilic. Soluții care îți țin casa caldă...
    Cum să treci peste frig fără...

  4. Ocupă-te de procesarea rapidă a retururilor. Acest lucru contribuie la fidelizarea clienților deoarece vor cumpăra cu mai multă încredere, dacă știu că își pot recupera banii ușor.


  5. Informează clientul cu privire la statusul returului său.


  6. Oferă mai multe opțiuni de returnare și optează pentru rambursarea rapidă sau înlocuirea produsului.


Toate aceste metode te vor ajuta să îți fidelizezi clienții, astfel încât să revină cu comenzi pe site-ul tău.

Gestionează datoriile într-un mod inteligent

Datoriile pot să reprezinte o provocare pentru orice afacere, în special pentru cele mici. Pentru gestionarea lor într-un mod inteligent, poți lua în considerare câteva soluții financiare smart, precum:


  • Discută cu creditorii pentru negocierea unor condiții favorabile de plată sau pentru o reducere a dobânzii.

    Citeste si:
    5 pași esențiali pentru alegerea unei companii de împrumut online
    5 pași esențiali pentru...

  • Personalizează-ți planul de finanțare cu ajutorul unui consultant sau specialist financiar. Acesta te poate ajuta să identifici cele mai bune strategii pentru reducerea datoriilor și pentru creșterea cashflow-ului.


  • Redu cheltuielile care nu sunt absolut necesare și identifică zonele în care poți economisi bani. Spre exemplu, poți căuta furnizori mai ieftini.


  • Monitorizează cheltuielile.


  • Oferă promoții și reduceri pentru a genera mai multe vânzări și implicit venituri.


Așadar, dacă alegi instrumentele de finanțare potrivite, transformi retururile în oportunități și gestionezi inteligent datoriile, vei reuși să îți dezvolți afacerea online.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 15 Mai 2023 - 10 : 05

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.