În orice situație marcată de incertitudine, controlul stocurilor, în special pentru o entitate economică de mici dimensiuni, poate fi problematică.

De pildă, 38,8% dintre micile afaceri care au participat la un studiu efectuat de zippia.com au declarat că au înregistrat întârzieri în procesul de aprovizionare, din cauza situației de incertitudine cauzată de COVID-19.

Așadar, fie că vorbim despre mărfuri destinate revânzării, fie că ne referim la resurse necesare procesului de producție, întârzierea livrării comenzilor sau creșterea bruscă a prețurilor ar putea genera situații de criză.

Iată câteva metode eficiente de gestionare optimă a stocurilor, pe care le poți pune în aplicare ca antreprenor:

1. Studiază piața

Un studiu de piață presupune să te informezi cu privire la eventualele schimbări din piața economică, legate direct sau indirect de profilul afacerii tale, și să estimezi în ce măsură te vor afecta. În ceea ce privește creșterile de prețuri, poți să pleci de la situația actuală și să ții cont de previziunile specialiștilor financiari.

Retail jobs

Având în vedere că ne confruntăm cu inflația încă de la începutul anului, iar conform estimărilor specialiștilor, rata inflației va continua să crească, ține cont de acest aspect atunci când planifici resursele necesare procesului de producție.

Dacă ai o afacere a cărei principală activitate este vânzarea de articole vestimentare personalizate, există posibilitatea ca prețul produselor de bază pe care le cumperi să crească. În acest caz, vei fi și tu nevoit să crești prețul final suportat de către client pentru a reuși să obții un profit constant.

2. Asigură-ți stocuri pe termen lung

Având în vedere posibilitatea scumpirilor menționate anterior, o soluție pe care o poți adopta în prezent este să îți asiguri stocuri pe termen lung, pentru a beneficia de costurile actuale. În acest mod, reușești să îți asiguri stocul la un preț avantajos.

Citeste si:
Metode recomandate pentru ameliorarea durerilor musculare
Metode recomandate pentru...

Luând ca exemplu afacerea menționată mai sus, poți să cumperi 500 sau 1.000 de bucăți de articole vestimentare (hanorace, bluze, tricouri) și să încerci chiar să negociezi prețul cu furnizorul. Nu uita însă ca atunci când îți asiguri stocul, să faci și o estimare a vânzărilor pentru următoarele 6 luni, cel puțin. Pentru a face această analiză, ia în calcul situația actuală și planurile de dezvoltare și nu uita să fii realist în ceea ce privește previzionarea volumului de vânzări.

Dacă în prezent nu dispui de suficiente resurse financiare pentru a-ți asigura stocul pe termen lung, poți să apelezi la un credit rapid pentru PFA care să îți aducă diverse avantaje, precum:


  • parcurgerea procesului 100% online, fără a fi nevoie de o documentație stufoasă;

    Citeste si:
    3 metode de economisire preferate de români
    3 metode de economisire...

  • rată și dobândă fixe pe toată perioada creditului;


  • obținerea împrumutului într-un timp foarte rapid;


  • posibilitatea de a amâna rata 30 de zile, fără penalizări.


Un astfel de credit poate fi o soluție optimă de finanțare, care te va scuti de costuri suplimentare și va contribui la succesul afacerii tale pe termen lung.

3. Găsește alternative

În situații incerte, toată lumea se poate confrunta cu provocări, inclusiv furnizorii. Astfel, există posibilitatea ca livrările să fie întârziate sau chiar ca furnizorii să decidă o creștere de prețuri, dacă inflația va continua și ea să crească.

Chiar dacă îți asiguri stocurile în prezent, este bine să ai o variantă de rezervă în ceea ce privește furnizorii de materii prime. Pentru a face acest lucru, analizează domeniul și identifică unul sau doi furnizori la care să poți apela în caz de nevoie. Atunci când alegi furnizorii „de rezervă”, nu uita să iei în considerare următoarele aspecte:

Citeste si:
4 sfaturi care te ajută să fii mai eficientă când muncești de acasă
4 sfaturi care te ajută să...


  • unde sunt localizați: este indicat ca furnizorii să se afle cât mai aproape de orașul sau țara în care îți desfășori activitatea, pentru a evita probleme de livrare;


  • prețurile pe care le practică: cu cât prețurile sunt mai mici, cu atât colaborarea este mai avantajoasă pentru tine;


  • experiența în domeniu și anii de activitate: interesează-te de alte colaborări pe care le-au avut furnizorii pentru a te asigura că aceștia sunt serioși.


Atunci când ești atent la cheltuieli, dar și la modul în care îți aloci resursele, cauți mereu metode prin care să îți optimizezi activitatea și să simplifici procesele operaționale zilnice. Într-un mediu incert, pot apărea provocări care necesită luarea unor decizii rapide și eficiente. Astfel, asigurarea unor stocuri pe termen lung poate fi o idee bună.

Citeste si:
Metodele eficiente de securitate care îți păstrează casa și...
Metodele eficiente de...

Despre autor:


Ultima actualizare: 5 Octombrie 2022 - 09 : 10

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.