Satisfacția clienților are un impact uriaș asupra succesului afacerii tale. Un nivel scăzut de satisfacție înseamnă că nivelurile de retenție și de loialitate a clienților vor fi, probabil, scăzute și ele. Dacă există o problemă la nivelul componentei de customer care, atunci vei avea dificultăți în a-ți dezvolta afacerea pe termen mediu și lung.

De aceea, este important să acționezi la timp și să remediezi relația cu clienții. Iată câteva strategii prin care îți poți îmbunătăți serviciile de asistență clienți.

1. Adresează-te clienților pe nume

Una dintre cele mai bune modalități de a oferi o experiență mai personală clienților este folosirea numelui atunci când interacționezi cu ei, personal, la telefon sau prin e-mail. Reprezintă o abordare mai prietenoasă, care nu pare forțată și care umanizează interacțiunea cu clienții.

Gândește-te la cafenelele Starbucks, unde angajații se adresează întotdeauna clienților pe nume atunci când le oferă băutura sau le mulțumesc pentru vizită. Acest detaliu creează premisele unei relații de lungă durată, bazate pe familiarizare în interacțiunea cu ei.

Oamenii se bucură instinctual atunci când își aud numele și, în plus, nu te costă nimic să implementezi această strategie.

2. Oferă asistență rapidă și convenabilă pentru clienți

Atunci când consumatorii întâmpină o problemă sau au o întrebare despre produsele tale, se așteaptă să primească un răspuns rapid și concret. Gândește-te că oamenii nu au prea mult timp liber la dispoziție. Astfel, faptul de a le oferi un răspuns prompt înseamnă că prețuiești timpul clienților tăi, iar ei vor aprecia acest aspect.

Dacă nu ești familiarizat cu ideea de suport omnichannel, aceasta înseamnă, în esență, să ai o prezență și o strategie de experiență a clientului pe orice canal pe care clienții tăi sunt activi.

Citeste si:
Cum să îți faci clienții să păstreze punga ta în loc de a o arunca
Cum să îți faci clienții să...

În zilele noastre, consumatorii folosesc mai multe canale și dispozitive pentru a face cumpărături. Este pur și simplu mai convenabil și mai ușor pentru ei, iar strategia ta de asistență clienți trebuie să acopere toate acestea.

În funcție de industria în care activezi, strategia ar trebui să acopere:


  • Interacțiunile fizice la ghișeu;

  • Asistență în social media;

  • Asistență prin e-mail;

  • Asistență telefonică;

  • Asistență prin chat live.

Implementarea unui proces de asistență cât mai transparent și mai ușor poate însemna achiziționarea unui soft care să gestioneze o parte din platforme sau poți angaja personal care să se ocupe de această componentă a afacerii.

Pentru această investiție, poți accesa un credit online rapid, în condiții avantajoase, astfel încât să oferi clienților suport de calitate în cel mai scurt timp. Vei observa o îmbunătățire rapidă a percepției pe care aceștia o au despre produsele sau serviciile tale.

Citeste si:
Strategii de creștere pentru afacerea ta: 4 direcții de dezvoltare
Strategii de creștere pentru...

3. Recompensează clienții fideli

Consumatorii moderni doresc personalizare. Este rețeta pentru mai multe vânzări și fidelizarea clienților. În general, cel mai bun mod de a le oferi o experiență personalizată este să derulezi un plan de fidelizare, deoarece îți va permite să colectezi mai ușor date relevante despre intențiile clienților.

Așadar, ideea este să răsplătești clienții fideli cu o experiență relevantă lor. De exemplu, dacă deții o cramă, ai putea recompensa clienții care îți promovează brandul cu un pachet de sticle de vin trimis direct la ușă sau, de ce nu, ai putea să-i surprinzi cu o invitație la un eveniment de degustare a vinurilor tale.

Pentru a face ca întreaga experiență să fie și mai semnificativă, ai putea oferi o sticlă de vin personalizată cu etichete cu fotografiile, numele, zodia sau alte informații relevante despre client.

Citeste si:
Feli Donose are un nou iubit după despărțirea de tatăl fiicei sale:...
Feli Donose are un nou iubit...

Ca rezultat, te-ai putea bucura de publicitatea bazată pe recomandare, care ar îmbunătăți considerabil imaginea brandului tău. Poți aborda planul de fidelizare în funcție de ceea ce se potrivește mai bine afacerii tale.

4. Oferă retur gratuit

Mulți comercianți sunt adesea nesiguri în această privință, deoarece au impresia că vor pierde bani dacă vor trebui să acopere sau să ramburseze costurile de expediere pentru client. Dar realitatea este complet diferită: returul gratuit are o mare influență asupra deciziei de cumpărare și încurajează clienții să cumpere mai mult online.

Ai putea considera că unii clienți vor abuza de această politică. Acest lucru poate fi contracarat printr-o politică de rambursare adecvată, care să precizeze în mod clar cerințele de eligibilitate pentru retur. Dacă ai o afacere mai mică sau dacă ai un buget mai restrâns, poți oferi retur gratuit doar pentru anumite produse.

Citeste si:
Theo Rose și Anghel Damian, criticați pentru relația lor. De ce au...
Theo Rose și Anghel Damian,...

5. Analizează feedback-ul clienților

Pentru a oferi servicii excelente, trebuie mai întâi să înțelegi nevoile și experiențele clienților. Pentru acestea, trebuie să te asiguri că oferi clienților mai multe modalități de a-ți lăsa feedback. Poți face acest lucru prin sondaje telefonice sau printr-un formular de feedback trimis prin e-mail.

Acest lucru îți va permite să afli despre experiențele lor pozitive și negative în relația cu brandul tău. Prin aceasta, vei obține informații reale despre ceea ce faci bine și care sunt domeniile care necesită îmbunătățiri.

Așadar, îmbunătățirea continuă a componentei de customer care este vitală, deoarece este unul dintre factorii determinanți pentru profitabilitatea companiei. Din fericire, există tactici pe care le poți încerca pentru a îmbunătăți asistența pe care afacerea ta o oferă clienților, astfel încât aceștia să fie mulțumiți de interacțiunea cu brandul tău.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 27 Iulie 2022 - 10 : 07

Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.