Pandemia de coronavirus a schimbat modalitatea de lucru la nivel mondial, multe companii implementând sistemul „work from home”, în încercarea de a stopa criza sanitară. Chiar dacă s-a crezut că o astfel de strategie poate fi câștigătoare pe termen lung și scurt, într-un final, managerii și antreprenorii au descoperit că sunt în fața unei noi provocări. Lucrul tot mai independent din afara biroului și interacțiunea mai mult digitală cu echipa au creat probleme majore la nivelul cultivării unei forțe de muncă loiale.

Astfel, pentru a depăși aceste obstacole legate de pandemie și de transformare digitală, antreprenorii sunt nevoiți să implementeze o serie de strategii eficiente prin care să-și creeze echipe de puternice și loiale de angajați și de freelanceri. Dacă pentru motivarea angajaților există o mulțime de elemente care pot fi aplicate, cum reușesc companiile sustenabile să convertească freelancerii în angajați loiali?

Investesc în birouri care să stimuleze colaborarea

Freelancerii sunt obișnuiți să lucreze de oriunde, pot susține proiecte întregi sau doar anumite etape ale acestuia. În timp, aceștia ajung să aibă o relație profesională cu cei care colaborează, mai ales dacă există o interacțiune atât online, cât și offline. În contextul distanțării sociale, comunicarea offline a devenit tot mai redusă, iar relațiile, mai restrânse. Astfel, pentru crearea unei legături puternice și transformarea într-un angajat loial, crearea unor birouri care să stimuleze creativitatea reprezintă o soluție câștigătoare. Ce înseamnă un astfel de spațiu? Știm că biroul rămâne principalul loc de desfășurare al activităților și este un element extrem de important în menținerea productivității, dar și a creativității.

Cum principalul motiv de îngrijorare al angajaților care își reiau activitățile în spațiile de lucru fizice este legat de siguranța sanitară, birourile trebuie să dețină facilități ce asigură dezinfectarea UV-C, să implementeze tehnologii de autocurățare a suprafețelor, precum și sisteme de monitorizare a calității aerului, apei și a nivelului de aglomerație dintr-o clădire. Toate acestea vor deveni esențiale și vor contribui la crearea unui spațiu sigur și care poate stimula colaborarea între membrii echipei.

În acest context, Liviu Tudor, proprietar român de spații de birouri, a dezvoltat certificarea IMMUNE Building Standard™, ce cuprinde 135 de măsuri sanitare, de inginerie, arhitecturale și operaționale. Standardul IMMUNE™ are la bază criterii coerente, tehnologii, dispozitive, echipamente specializate, personal dedicat și facilități noi, care au ca scop buna gestionare, pe termen lung, a potențialelor amenințări de tip patogen, protejarea rezidenților clădirilor de birouri și susținerea excelenței în mediul de business.

Citeste si:
5 pași esențiali pentru alegerea unei companii de împrumut online
5 pași esențiali pentru...

Iau măsuri pentru creșterea aderenței la echipă

Pe lângă siguranța sanitară, biroul viitorului trebuie să le ofere oamenilor și confort, mai ales în contextul în care în ultimii doi ani s-a lucrat foarte mult din comoditatea casei. Așadar, orice companie care își dorește să evolueze și să transforme freelancerii în angajați loiali trebuie să aplice o serie de măsuri pentru creșterea aderenței oamenilor la echipă și care, în același timp, să stimuleze interacțiunea. În primul rând, managerii și antreprenorii vor avea de elaborat birouri care să îmbine perfect munca cu relaxarea. Va fi necesară crearea unor locuri pentru pauze, spații care să fie cât mai prietenoase și care să semene cât mai mult cu confortul de acasă, totul fiind completat de biblioteci, zone de masă și gustare, locuri special amenajate pentru întâlnirile cu echipa, dar și de spațiile verzi din jurul clădirii. Toate aceste facilități vor crea o legătură mai puternică între persoană și companie, dar și între colegi. Așadar, transformarea birourilor poate reprezenta o soluție prin care freelancerii să fie atrași de partea societății.

Citeste si:
Cum poți crește coeziunea dintre angajați pe termen lung – 4...
Cum poți crește coeziunea...

Foto: Shutterstock

Nu cer favoruri „rapide”

De foarte multe ori, managerii și antreprenorii se raportează la freelanceri ca la propriii angajați și le solicită rezolvarea anumitor sarcini care nu au fost cuprinse în înțelegerea lor. Astfel, înainte de a trimite un e-mail unuia dintre colaboratori, în care le cereți o favoare rapidă, gândiți-vă cât de mult se încadrează această solicitare în serviciile agreate și, de fapt, cât de rapidă este. Nimic nu distruge motivația și loialitatea unui freelancer decât introducerea unei noi sarcini care necesită ore neplătite. De asemenea, este important ca fiecare proiect să fie anunțat din timp și, dacă îți dorești ca freelancerii cu care lucrezi să fie loiali, invită-i să participe la întâlnirile cu întreaga echipă.

Implementează activități care să creeze coeziune între angajați și freelanceri

Experiența reală de la birou nu poate fi înlocuită 100% cu una virtuală, mai ales că acest din urmă sistem nu poate fi aplicat în toate domeniile de activitate. Gândirea unor activități pentru angajați și freelanceri, cum ar fi cursuri de specializare sau participarea la diferite conferințe ca echipă, sunt câteva elemente care pot crea o legătură puternică. Desigur, spațiul birourilor este esențial în crearea unei astfel de coeziuni, aici având un rol important acele zone de relaxare și masă, unde angajații pot socializa și comunica mai ușor.

Citeste si:
Trei angajați CFR, prinși băuți la muncă; alți doi au plecat din...
Trei angajați CFR, prinși...

Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 25 Ianuarie 2022 - 11 : 01

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.