Pentru ca prima impresie pe care o lasi sa fie cea pe care ti-o doresti, ti-am pregatit cateva sfaturi care sa te ajute sa te pregatesti pentru o intalnire de afaceri.

Afla detalii despre participanti

Ana Cuddy a facut un studiu din care reiese ca sunt doua lucruri pe care oamenii le analizeaza la prima vedere: cat de competent pari, dar si cat de demn de incredere. Indiferent de tipul intalnirii, daca te informezi cu privire la participanti, le poti castiga mai usor increderea. Daca, sa presupunem, vrei sa vinzi unor cumparatori mancare de caini, de ce nu incerci sa afli detalii despre cainii lor si sa le integrezi in prezentare - cu siguranta vor fi impresionati si mai dispusi sa faca afaceri cu tine.

Dupa ce ai facut rost de lista cu numele fiecarui participant, poti incepe cu o simpla cautare pe Google, pentru ca mai apoi sa verifici si profilul de LinkedIn si pe cel de Facebook. Daca crezi ca nu ai timp pentru astfel de cautari, afla ca exista o aplicatie pentru asta, numita Charlie App. Aceasta cauta informatii despre o anumita persoana sau o anumita companie pe toate platformele si apoi ti le livreaza intr-un mod usor de citit si inteles.

Imbraca-te corespunzator

Modul in care te imbraci nu trebuie sa fie extrem de elegant sau scump, dar trebuie sa arati mereu profesional. Mai ales daca e o prezentare unde te astepti ca ceilalti participanti sa cumpere ceea ce tu vinzi, imbracamintea va face diferenta.

Nu vei avea o a doua sansa la prima impresie, deci trebuie sa te asiguri ca exprimi ce vrei prin hainele pe care le porti. Un costum ingrijit, special pentru intalniri te poate face sa obtii jobul pe care il visezi, sa castigi noul client de care ai nevoie sau sa vinzi noul tau produs.

Un studiu de pe ncbi.nlm.nih.gov demonstreaza ca atunci cand faci cunostinta prima oara cu cineva si dai mana unde se va observa un ceas, cealalta persoana va considera instinctiv ca esti o persoana de incredere. Pentru cea mai buna impresie in momentul unei intalniri de afaceri alege un ceas Fossil.

Pune-ti aceste 3 intrebari esentiale

Inainte de a participa la o intalnire, e bine nu doar sa iti propui un scop, ci si sa analizezi mijloacele prin care il poti atinge cat mai eficient. Pentru asta, iti poti raspunde la urmatoarele 3 intrebari:
  1. De ce ma duc la aceasta intalnire? Daca iti setezi un scop inainte, iti va fi mai usor sa il atingi in timpul intalnirii.
  2. Cine te poate ajuta sa obtii ce vrei de la intalnire? Aici poti identifica persoana potrivita folosind informatiile obtinute la primul punct.
  3. Ei ce obtin? Daca incerci sa vinzi sau sa prezinti ceva, e bine mereu sa gandesti si din perspectiva celuilalt, sa vezi ce ii poti oferi tu.

Fii pregatit tehnologic

Orice intalnire de afaceri din zilele noastre se bazeaza foarte mult pe tehnologie, atat pentru dispozitivul pe care este prezentata informatia, cat si in cazul telefonului sau laptopului care sunt folosite pentru un networking mai eficient.

In primul rand, toate dispozitivele tale trebuie sa fie mereu incarcate si este util sa ai la tine o varianta de a le reincarca: o baterie externa puternica, dar si adaptoare de priza, daca ajungi undeva unde prizele sunt diferite.

In al doilea rand, o intalnire este un prilej bun de a cunoaste noi oameni care te pot ajuta in cariera. Pentru a pastra legatura cu ei, e bine sa ai instalate aplicatii precum LinkedIn, pentru a te conecta instant cu posibilii parteneri de afaceri.

Invata sa faci fata stresului

Daca urmeaza o noua intalnire la munca si tu deja simti fluturi in stomac, daca esti timid sau introvertit, poti folosi cateva strategii pentru a face fata cu brio si a impresiona la urmatoarea sedinta.

Cand simti ca mainile iti tremura si ai un nod in stomac, psihologul Kelly McGonigal sugereaza sa iti schimbi modul de a gandi si sa interpretezi aceste reactii ale corpului ca fiind doar entuziasmul pentru intalnire, care semnalizeaza ca esti gata de actiune si pregatit sa iti expui punctul de vedere in intalnire.

O alta strategie este sa iti propui sa vorbesti in primele 10 - 15 minute ale intalnirii. Cu cat astepti mai mult, cu atat creste nivelul anxietatii si nu vei mai reusi sa iti prezinti ideile pe care le-ai pregatit si documentat foarte bine inainte de meeting.

Urmand sfaturile din acest articol, nu doar ca vei fi pregatit pentru urmatoarea intalnire, ci cu siguranta vei impresiona restul participantilor.