19 Mai 2016 , 13:30 in Business
Luna trecuta s-au implinit 104 ani de la unul dintre cele mai mari dezastre maritime din istoria omenirii – scufundarea Titanicului. Chiar si la peste un secol de la tragedia in care si-au pierdut viata peste 1.500 de persoane, povestea pachebotului este inca de interes. Un clip lansat recent si care ilustra in timp real scufundarea vasului a devenit viral adunand aproape 8 milioane de vizualizari.

Desi au trecut atat de multi ani de la acest eveniment tragic, transporturile maritime se confrunta in continuare cu numeroase riscuri.

Accidentele maritime care se petrec in zilele noastre nu mai fac la fel de multe victime, insa daca ne gandim la pierderile pe care le-ar putea suferi o companie, ele sunt in masura sa dea peste cap in totalitate activitatea acesteia. De aceea este foarte important ca firmele care efectueaza transporturi maritime (pe mare, lacuri, rauri sau alte cai navigabile) sa se intereseze de astfel de asigurari maritime, care sa le protejeze fiecare transport si sa fie plasa de siguranta de care orice companie are nevoie. In plus, o astfel de asigurare le pune la dispozitie asiguratilor serviciu permanent de solutionare a problemelor pentru navele avariate.

Iata care sunt riscurile cele mai mari ale unui transport maritim:

Accidente provocate de fenomene naturale

Coliziunile cu diverse formatiuni sau obiecte pe mare reprezinta in continuare un risc pentru o ambarcatiune. Acesta a fost diminuat in ultimii ani datorita dezvoltarii tehnologice, care a facut posibila detectarea oricaror factori care ar putea pune in pericol integritatea navei, insa exista in continuare.

Sunt de luat in calcul si furtunile puternice si valurile uriase provocate de cutremure. Astfel de fenomene naturale au fost o problema pentru ambarcatiuni inca din cele mai vechi timpuri, iar forta naturii nu trebuie neglijata, chiar daca acum navele sunt mult mai rezistente.

Accidente la bord – incendii, explozii

Voiajul la bord nu este lipsit de riscuri precum incendiile sau exploziile, chiar daca vasul este inconjurat de apa. Anul trecut a avut loc un incendiu pe un vas de croaziera la bordul caruia se aflau 347 de pasageri, dintre care si opt romani. Flacarile au izbucnit intr-un compartiment aflat in camera motoarelor si nimeni nu a fost ranit, insa pagubele materiale au fost substantiale.



Piratii reprezinta un risc crescut

Atacurile piratilor asupra transporturilor maritime au devenit tot mai dese, motiv pentru care tot mai multe companii apeleaza la asigurari, se arata intr-un articol al portalului specializat in informatii din domeniul maritim, HellenicShippingNews.com. Zona care le creeaza cele mai multe probleme capitanilor de nave este Delta Nigerului, o regiune extrem de periculoasa, in care chiar si un roman a fost rapit anul trecut.

In urma cu cativa ani, cei mai de temut erau piratii somalezi, insa in prezent zona cu cel mai mare risc este Delta Nigerului, un loc unde au fost atacate in ultimii ani peste 30 de nave si au fost rapiti peste 100 de marinari. De altfel, povestea unui capitan al carei nava este atacata de un grup de pirati somalezi a fost subiectul unui film hollywoodian in urma cu trei ani.

Eroarea umana

Oricat de bine pregatit ar fi un capitan al unei nave, el este supus erorii umane. Bineinteles, sansele ca el sa comita o gresela sunt invers proportionale cu numarul de ani pe care l-a petrecut pe mare, insa asta nu este o garantie.

Supranumit ”Titanicul anilor 2000”, incidentul care a dus la scufundarea navei Costa Concordia si la moartea a peste 30 de persoane a fost cauzat de o eroare umana. Capitanul vasului, Francesco Schettino, a fost condamnat la 16 ani de inchisoare pentru greseala sa.

Chiar si luand in considerare aceste riscuri, transportul maritim este in continuare unul dintre cele mai sigure modalitati de transport al marfurilor si pasagerilor, iar navele isi maresc in mod constant capacitatea. Cel mai mare pachebot din lume poate transporta peste 8.000 de persoane si are o lungime mai mare decat inaltimea Turnului Eiffel, purtand numele de "Harmony of the Seas" noteaza Agerpres.

Sursa foto: PHOTOSVIT / Shutterstock.com, Shutterstock



Te-ar putea interesa si:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Twitter

Aboneaza-te la 9AM sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului A trecut un secol de la scufundarea Titanicului, insa riscurile la care sunt expuse transporturile maritime raman inca de actualitate.


Ultima ora din Business pe 9AM