Romania a inregistrat cea mai mare crestere economica din Uniunea Europeana in trimestrul al treilea al acestui an, in comparatie cu trimestrul al doilea, conform unor estimari preliminare publicate in noiembrie de Oficiul European pentru Statistica.

Romania este pe locul intai in Uniunea Europeana la acest capitol si a inregistrat o crestere cu 1,4% a produsului intern brut. Tara noastra este urmata de Polonia si Slovacia, cu o crestere de 0,9% a PIB, si de Spania (0,8%). Prin comparatie, PIB-ul intregii Uniuni Europene a crescut cu doar 0,4%, conform business-review.eu. Mai mult decat atat, fata de aceeasi perioada a anului trecut, PIB-ul Romaniei a crescut cu 3,6%. O singura tara a inregistrat o crestere mai mare: Cehia (4,3%).

Companiile din Romania devin receptive la modelele occidentale

Tot mai multe companii din Romania devin foarte receptive la modelele de business din Occident si au inteles care sunt cele cinci lucruri care asigura succesul unei afaceri, fapt ce reiese, in mod indirect, si din cifrele enumerate mai sus.

1. Optimizarea costurilor

Companiile pot deveni cu usurinta neprofitabile din cauza lipsei unei strategii coerente de optimizare a costurilor. O companie care poate functiona in mod constant la un nivel minim de costuri va obtine un mare avantaj fata de concurenta, mai ales in perioadele de criza economica, atunci cand sunt cel mai vulnerabile. Companiile din Romania acorda o atentie din ce in ce mai mare costurilor de inchiriere a sediului si a echipamentelor si aleg creditele bancare cu mult mai multa atentie decat in trecut. In plus, un exemplu elocvent este faptul ca din ce in ce mai multe companii detinatoare ale unui parc auto apeleaza la leasing-ul operational pentru inchirierea autovehiculelor, care este mult mai avantajos decat leasing-ul financiar, dupa cum vedem pe leasingoperational.com.

2. Crearea unei experiente unice pentru clienti

Pentru a se vorbi despre ele, companiile inteligente apeleaza la o serie intreaga de strategii pentru a-si crea o imagine pozitiva si „virala” in randul clientilor. Ele incearca sa construiasca o experienta, nu un produs. In plus, pentru a-si atinge targetul de performanta, companiile de succes ii implica pe clienti in toate etapele dezvoltarii design-ului noilor produse, conform unui articol postat pe linkedin.com, iar design-ul devine o parte componenta a povestilor care ajung sa lege emotional consumatorii de brandul produsului. In acest fel, povestile dau nastere unor reactii, iar companiile care castiga cel mai mult din astfel de strategii sunt cele care ii asculta pe consumatori si incearca sa inteleaga reactiile pozitive si negative ale acestora.

3. Angajarea unor experti in Social Media

Citeste si:
Belgia preia preşedinţia rotativă a Uniunii Europene. Prioritățile...
Belgia preia preşedinţia...

O companie care nu exista pe retelele de socializare este o companie foarte vulnerabila si expusa la esec. Spre exemplu, McDonalds detine o pagina de Facebook pentru fani. La nivel mondial, compania are peste 20 de milioane de fani, care intra in contact in mod constant cu ultimele noutati legate de brand si care pot oferi intotdeauna un feedback demn de luat in seama. Insa pagina unei astfel de companii nu este sustinuta de angajatii obisnuiti ai firmei, ci de un specialist in Social Media sau de un departament intreg specializat in retele de socializare, care cunoaste toate trucurile prin care se poate viraliza o anumita postare si prin care informatiile legate de brand pot avea un impact pozitiv pe internet, conform socialmediafuze.com.

4. Plasarea design-ului in topul prioritatilor

Design-ul inspirat imbunatateste experienta consumatorilor cu produsul sau cu serviciile oferite de companii, deoarece ofera simplitate si claritate intr-o lume a haosului informational, conform columnfivemedia.com. Un studiu realizat de Design Management Institute si de compania Motiv este edificator in acest sens. Studiul a analizat 15 companii de anvergura care au investit sume importante de bani in design si a demonstrat ca performantele lor au crescut cu 228% in ultimii 10 ani.

Citeste si:
5 pași esențiali pentru alegerea unei companii de împrumut online
5 pași esențiali pentru...

5. Cunoasterea in detaliu a pietei

Companiile inteligente isi cunosc foarte bine publicul, iar cele mai eficiente dintre ele au cateva lucruri in comun: au scopuri foarte bine stabilite si o fina capacitate de masurare a rezultatelor, cunosc foarte bine primele trei tipuri de clienti carora li se adreseaza, stapanesc cel putin trei tipuri de mesaje pe care le transmit publicului, stiu unde se afla si unde si-ar dori sa ajunga, sunt constiente ca strategia dicteaza continutul si canalul de comunicare (si nu invers!), sunt constiente de faptul ca nu stiu totul si nu se lasa paralizate de analize interminabile, ci angajeaza experti pentru asta, conform morriscreative.com.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.