Orice afacere presupune un risc, iar ponderea business-urilor care rezista pe piata si devin profitabile in timp este mult mai mica in comparatie cu cele care esueaza. De aceea, multi oameni de afaceri ii sfatuiesc pe tineri sa nu se lanseze in investitii de amploare, mai ales daca nu au o vasta experienta in domeniu.

Chiar si o simpla demisie de la locul de munca poate reprezenta o amenintare pentru businessul emergent, prin simplul fapt ca pierzi un venit sigur, pe care tu, ca antreprenor incepator, risti sa n-o amortizezi.

De aceea, un aspect la care te-ai putea gandi daca doresti sa-ti deschizi o afacere este demararea unui business in timp ce lucrezi full time. Avantajele? Un risc financiar minim si siguranta zilei de maine.

Iata cateva idei de afaceri pe care le poti pune in practica daca ai un job stabil:

Ghid turistic

Sa devii propriul tau sef poate deveni o adevarata afacere. Urmeaza niste cursuri de specialitate in domeniul turismului, obtine licentele necesare in sub-domeniul turistic in care vei activa si treci la treaba! Poti colabora cu anumite institutii, unde te vei prezenta la munca atunci cand nu esti la serviciu. Ti-ai putea rotunji veniturile in mod substantial, iar, cu timpul, ai putea sa-ti deschizi propria ta agentie, dupa ce cunosti toate dedesubturile industriei turistice. Cu toate acestea, in intentia ta de a deveni ghid turistic independent, ar trebui sa te gandesti sa te specializezi, conform site-ului de joburi si afaceri progressive-personnel.com. Spre exemplu, ai putea deveni ghid turistic in domeniul culinar, deoarece occidentalii sunt dornici, de multe ori, sa guste din bucataria traditionala romaneasca, despre care au citit lucruri interesante.


Deschide un blog

Insa nu orice fel de blog. Epoca blogurilor generaliste a apus de mult, iar singurele astfel de bloguri care rezista pe piata sunt cele ale vedetelor consacrate, care sunt, deja, un brand in sine si aduc pe site-ul personal zeci sau sute de mii de fani. Daca nu esti o persoana celebra, gandeste-te, mai bine, la un blog specializat. In prezent, in lume exista peste 152 de milioane de bloguri, iar un blog nou apare la fiecare jumatate de secunda, conform site-ului de sfaturi utile pentru blogging wpvirtuoso.com. De aceea, trebuie sa te asiguri ca acoperi o nisa mai putin exploatata. Spre exemplu, poti abandona ideea unui blog culinar si te poti gandi la un blog de review-uri ale barurilor si restaurantelor din oras. Daca vizitezi, de fiecare data cand pleci de la birou, un local nou, ai cel putin un material nou pe blog in fiecare zi.
Citeste si:
Primul tău job: Top 3 aspecte importante pe care trebuie să le ştii
Primul tău job: Top 3 aspecte...

Vinde obiecte lucrate de mana sau produse alimentare locale

Obiectele de tip handmade par din ce in ce mai apreciate in Romania. Insa oamenii nu mai cauta doar brose, cercei sau medalioane lucrate manual, ci doresc mai mult decat atat. Spre exemplu, te-ai putea lansa in comertul cu haine traditionale romanesti, cu o singura conditie: sa respecti simbolurile si traditia cusaturilor, deoarece clientii devin din ce in ce mai informati, mai pretentiosi si mai atenti cu privire la ceea ce cumpara. Poti comercializa si produse alimentare locale, pe care fie le produci personal, in propria gospodarie, fie le cumperi de la micii producatori locali si te ocupi doar de vanzarea lor. In plus, festivalurile pentru produsele traditionale romanesti sunt cata frunza si iarba, pe tot parcursul anului. Atentie, insa, la modul in care expui marfa, caci, pentru a avea succes, acest aspect este la fel de important precum calitatea acesteia. Achizitioneaza niste rafturi speciale, lasa obiectele sa „respire” (nu le inghesui!), fii amabil, spune povesti frumoase despre fiecare dintre produse, si de ce nu, ofera-le clientilor o ambianta muzicala care sa fie potrivita cu ceea ce ai ales sa comercializezi.
Citeste si:
Vești bune pentru clienții Hidroelectrica
Vești bune pentru clienții...
Raft metalic central dublu tip gondola, l=1000 mm, h=1850 mm, de pe Maxigel

Fii consultant in domeniul la care te pricepi

Pentru a deveni consultant, nu ai nevoie de o diploma sau de un tilu universitar. Trebuie doar sa ai o vasta experienta in domeniul in care vrei sa activezi si sa reusesti sa castigi increderea unor primi clienti, pentru a intocmi un portofoliu convingator. La inceput, ai putea lucra pentru un pret mult mai mic decat cel la care vrei sa ajungi in viitor sau ai putea lucra gratuit cu primii tai clienti. Fii, insa, atent la modul in care le propui potentialilor clienti sa lucrezi pentru ei gratuit sau la un pret foarte mic, deoarece ar putea crede ca esti foarte slab pregatit, ca nu ai incredere in tine sau ca celelalte companii competitoare te-au respins deja. Explica-le viitorilor parteneri de „afacere” ca ai nevoie de un portofoliu, ca vrei sa te lansezi in domeniul consultantei si scoate in evidenta vasta ta experienta in domeniu, precum si faptul ca, pentru ei, colaborarea cu tine ar putea fi foarte profitabila pentru afacerea pe care o conduc. Conform publicatiei de business theselfemployed.com, exista consultanti in aproape fiecare domeniu de activitate, deci sunt mari sanse sa nu fii singur pe piata in domeniul tau. Tu poti sa faci, insa, diferenta prin profesionalism si prin originalitatea abordarii.

Citeste si:
Cum influențează tehnologia echilibrul dintre viața profesională și...
Cum influențează tehnologia...

Organizeaza un targ, o expozitie sau un salon

Fiecare dintre noi afla, constant, de diferite targuri care au loc in marile orase, de la targurile de mirese, la saloanele auto. Poti sa organizezi si tu un astfel de targ. Nu ai nevoie decat de un bun plan de promovare si de contacte de incredere la marile branduri pe care doresti sa le aduci la targul organizat de tine, pentru a-si expune produsele. Spre exemplu, un mare spatiu de expunere poate costa 10.000 de euro pe zi, insa tu ai putea subinchiria spatiul respectiv catre 20 de companii care sa plateasca, in medie, 1.000 de euro pe zi pentru a fi prezente la eveniment. Pe langa veniturile din subinchirierea spatiului, poti castiga si din vanzarea biletelor, care poate fi cu atat mai profitabila, cu cat evenimentul a fost mai intens promovat. Astfel, pe langa costurile de inchiriere ale spatiului, apar si cele de promovare ale evenimentului, dar, la final, ai putea sa ramai in buzunar cu cateva mii de euro.

Citeste si:
Consumul a patru pahare de vin într-o săptămână, pot crește riscul...
STUDIU: Consumul a patru...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.