Reprezentantii grupului Apple au anuntat, luni, ca vor plati caselor de discuri si detinatorilor de drepturi asupra compozitiilor muzicale peste 70% din totalul veniturilor pe care le va obtine de la utilizatorii care se aboneaza la serviciul Apple Music, informeaza Reuters.

Serviciul Apple Music, lansat saptamana trecuta, nu difera prea mult de alte servicii de streaming muzical, insa beneficiaza de cateva avantaje majore, precum experienta grupului Apple pe piata muzicala, numele unui brand global si cateva sute de milioane de clienti ai magazinului online iTunes.

In Statele Unite, Apple va plati caselor de discuri 71,5% din veniturile pe care le va obtine din abonamentele (in valoare de 9,99 dolari pe luna) aferente serviciului sau de streaming muzical. Acest procent va fi, in medie, de 73% pe plan international, potrivit Re/code, un site specializat in publicarea de stiri din domeniul tehnologiei.

Potrivit site-ului iGeneration.fr, aceasta repartitie este una clasica, similara celei asociate cu App Store, care vireaza 70% din venituri dezvoltatorilor si pastreaza 30% din venituri pentru Apple. Acest procent reprezinta, de asemenea, o impartire a veniturilor folosita in mod uzual in mediul muzical - tot 70% plateste si serviciul Spotify, de exemplu.

Ca toate serviciile de streaming, Apple rezerva 70% din veniturile obtinute din abonamente pentru casele de discuri si acestora le revine sarcina de a repartiza banii respectivi intre artistii lor. Platile vor fi facute in functie de ratele de difuzare ale compozitiilor muzicale, precizeaza iGeneration.fr.

Pe de alta parte, Apple nu va remunera casele de discuri in primele trei luni de utilizare gratuita a serviciului Apple Music de care beneficiaza noii abonati. Aceasta clauza a contractului nu a fost bine primita de casele de discuri, dar grupul Apple a avut in cele din urma castig de cauza. Platforma Spotify, in ceea ce o priveste, plateste pentru toate difuzarile sale, inclusiv pentru cele efectuate in perioada de testare a serviciului de catre noii sai abonati. In acele perioade de gratuitate, Spotify isi finanteaza veniturile din publicitate.

Citeste si:
Top 3 joburi part-time din care poți obține venituri peste medie
Top 3 joburi part-time din...

In schimb, Apple nu mizeaza pe o remuneratie suplimentara, ci pe un numar mai mare de abonati. Compania americana are ambitii foarte mari si intentioneaza sa obtina pentru serviciul Apple Music un numar de 100 milioane de abonamente. In prezent, liderul actual din acest domeniu este Spotify, care are 20 milioane de abonati, scrie MEDIAFAX.

Apple a obtinut si alte avantaje pentru noul sau serviciu muzical: chiar daca acestea nu au fost inca anuntate, afirma site-ul iGeneration.fr, abonamente anuale si oferte speciale pentru elevi si studenti sunt de asemenea prevazute prin contract. Serviciul Beats Music propune deja aceste doua optiuni - 100 de dolari pentru un abonament anual si reduceri de 50% pentru elevi si studenti -, iar Spotify si-a redus deja abonamentele pentru studentii americani.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.