Serviciul Apple Music, lansat saptamana trecuta, nu difera prea mult de alte servicii de streaming muzical, insa beneficiaza de cateva avantaje majore, precum experienta grupului Apple pe piata muzicala, numele unui brand global si cateva sute de milioane de clienti ai magazinului online iTunes.
In Statele Unite, Apple va plati caselor de discuri 71,5% din veniturile pe care le va obtine din abonamentele (in valoare de 9,99 dolari pe luna) aferente serviciului sau de streaming muzical. Acest procent va fi, in medie, de 73% pe plan international, potrivit Re/code, un site specializat in publicarea de stiri din domeniul tehnologiei.
Potrivit site-ului iGeneration.fr, aceasta repartitie este una clasica, similara celei asociate cu App Store, care vireaza 70% din venituri dezvoltatorilor si pastreaza 30% din venituri pentru Apple. Acest procent reprezinta, de asemenea, o impartire a veniturilor folosita in mod uzual in mediul muzical - tot 70% plateste si serviciul Spotify, de exemplu.
Ca toate serviciile de streaming, Apple rezerva 70% din veniturile obtinute din abonamente pentru casele de discuri si acestora le revine sarcina de a repartiza banii respectivi intre artistii lor. Platile vor fi facute in functie de ratele de difuzare ale compozitiilor muzicale, precizeaza iGeneration.fr.
Pe de alta parte, Apple nu va remunera casele de discuri in primele trei luni de utilizare gratuita a serviciului Apple Music de care beneficiaza noii abonati. Aceasta clauza a contractului nu a fost bine primita de casele de discuri, dar grupul Apple a avut in cele din urma castig de cauza. Platforma Spotify, in ceea ce o priveste, plateste pentru toate difuzarile sale, inclusiv pentru cele efectuate in perioada de testare a serviciului de catre noii sai abonati. In acele perioade de gratuitate, Spotify isi finanteaza veniturile din publicitate.
Top 3 joburi part-time din care poți obține venituri peste medie
In schimb, Apple nu mizeaza pe o remuneratie suplimentara, ci pe un numar mai mare de abonati. Compania americana are ambitii foarte mari si intentioneaza sa obtina pentru serviciul Apple Music un numar de 100 milioane de abonamente. In prezent, liderul actual din acest domeniu este Spotify, care are 20 milioane de abonati, scrie MEDIAFAX.
Apple a obtinut si alte avantaje pentru noul sau serviciu muzical: chiar daca acestea nu au fost inca anuntate, afirma site-ul iGeneration.fr, abonamente anuale si oferte speciale pentru elevi si studenti sunt de asemenea prevazute prin contract. Serviciul Beats Music propune deja aceste doua optiuni - 100 de dolari pentru un abonament anual si reduceri de 50% pentru elevi si studenti -, iar Spotify si-a redus deja abonamentele pentru studentii americani.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro