Vanzarile de bere au scazut in prima jumatate a anului, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu 3%, la 8 milioane hectolitri, din cauza puterii de cumparare scazute, verii capricioase si cresterii fiscalitatii, potrivit producatorilor care citeaza datele Nielsen.

"Rezervele pe care le exprimam la inceputul anului cu privire la evolutia vanzarilor in 2013 au fost, din pacate, confirmate. Ca si anul trecut, factorii care si-au pus amprenta asupra pietei berii au fost cu precadere conjuncturali. Spre deosebire insa de anul trecut, cand au existat condiții favorabile consumului de bere, primele sase luni ale lui 2013 au reunit o serie de factori care au creat un context dificil ce a condus la o contracție evidenta a pieței", a declarat marti Andrew Highcock, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.

El apreciaza ca la nivelul intregului an volumele de vanzari se vor situa sub nivelul din 2012, de 18,2 milioane hectolitri.

"2012 a fost anul in care reusisem sa trecem pe crestere. Anul acesta am avut din februarie o crestere a accizei, care alaturi de puterea scazuta de cumparare si vremea capricioasa a dus la o scadere a volumului pe primul semestru (...) Anul acesta cred ca vom inregistra un volum al pietei similar cu cel din 2011", a aratat Constantin Bratu, directorul general al Asociatiei Berarii Romaniei.

Cresterea vanzarilor cu 7% in 2012, fata de anul anterior, s-a datorat si verii lungi, cu temperaturi ridicate, si evenimentelor sportive importante, precum Euro 2012 si Jocurile Olimpice. Cea mai multa bere consumata a fost ambalata in PET, 52,5% din piata, urmata de cea la sticla (28,2% din piata), cutie (15,8%) si halba (3,5%). Peste 98% din berea consumata de romani provine din productia interna, consumul pe cap de locuitor fiind anul trecut de 90 litri.

Potrivit lui Bratu, exporturile, desi se situeaza la nivel istoric, de 230.000 de hectolitri, ceea ce reprezinta 1,23% din productia locala de bere, este insuficient pentru a acoperi scaderea pietei locale.

"Imi exprim inca o data convingerea ca soluția sporirii veniturilor la bugetul Romaniei provenite de pe piața berii nu o reprezinta cresterea accizei la bere, ci stabilirea de politici care sa stimuleze dezvoltarea acestui sector de activitate si a celor conexe, precum si masuri care sa reduca evaziunea fiscala pe piața bauturilor alcoolice", a aratat directorul general al Asociației Berarii Romaniei, scrie MEDIAFAX.

Citeste si:
Vești bune pentru clienții Hidroelectrica
Vești bune pentru clienții...

Contribuțiile membrilor acesteia la bugetul de stat (TVA, accize, taxe de personal, diverse impozite si contribuții la asigurarile sociale) au atins la nivelul anului trecut 283 milioane de euro, in crestere cu 11 milioane de euro fața de anul anterior. De asemenea, acciza pentru bere a reprezentat 60% din totalul veniturilor din acciza colectate de pe piața bauturilor alcoolice.

"Efectele scaderii pietei se vor vedea mai mult in amonte si in aval de productie, la producatorii de orz, de ambalaje. Producem mai putin, cumparam mai putin orz, mai putine doze. (...) Pentru un loc de munca in industria berii sunt generate alte trei in agricultura si alte zece in alte domenii (transport, servicii, ambalaje, etc). Valoarea adaugata generata de sectorul berii doar la nivelul lanțului sau de furnizori se ridica la 175 milioane euro. Pentru producatorii de bere investitiile au fost suficient de mari astfel incat din punct de vedere tehnologic costurile sa fie reduse la minim", a mai spus Bratu.

Citeste si:
Ce băuturi preferă românii să consume de sărbători
Ce băuturi preferă românii să...

Investitiile totale ale producatorilor de bere din Romania se ridica in prezent la peste 1,2 miliarde euro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.