Autoritatea Nationala pentru Turism vrea ca litoralul sa beneficieze de fonduri europene pentru promovare, desi nu a fost inclus printre prioritatile de marketing atunci cand s-a creat brandul turistic al Romaniei, a declarat Mirela Matichescu, vicepresedintele autoritatii.

"Avand in vedere ponderea locurilor de cazare pe litoralul romanesc (peste 50% din total la nivelul intregii tari), consideram oportuna extinderea activitatii de promovare prin includerea litoralului", a spus Matichescu.

Astfel, litoralul urmeaza sa fie promovat din bani europeni atat in tara, cat si in strainatate.

"Suntem de parere ca ce s-a facut pana acum este bine facut, dar trebuie sa dezvoltam si zone care nu au fost luate in calcul din diverse motive, pe care nu doresc sa le comentez", a adaugat oficialul ANT.

Matichescu vrea ca din banii europeni sa fie finantate si diverse evenimente pe litoral, cum ar fi spectacole, concerte si alte manifestari menite sa atraga turisti. Evenimentele urmeaza sa fie organizate in parteneriat de ANT si autoritatile locale de pe litoral.

Vicepresedintele ANT a mai spus ca institutia pe care o conduce va elabora norme pentru ca litoralul sa poata beneficia de promovare, chiar daca nu a fost luat in calcul atunci cand s-a creat brandul turistic al Romaniei.

"Prin Programul Operational Regional s-a stabilit ca trebuie creat un brand turistic national. Caietul de sarcini care a stat la baza crearii brandului a fost facut de specialisti in PR si publicitate. S-a demarat procedura de achizitie si crearea brandului turistic a fost atribuita asocierii THR-TNS, care a stabilit sase produse cheie care sa fie promovate: circuite culturale, turismul in natura, turismul rural, pachete de tip city break, turismul activ si de aventura si turismul balnear si de wellness", a spus Matichescu.

Printre cele sase produse care beneficiaza de bani europeni pentru promovare nu se regaseste si litoralul.

Tot printr-o licitatie, potrivit vicepresedintelui ANT, firma de consultanta Horwath i Horwath Consulting Zagreb a elaborat programul de marketing strategic si operational al turismului romanesc pentru perioada 2011-2015, prin care s-au stabilit instrumentele si planul de actiune pentru promovarea brandului. Ulterior, s-a organizat o alta licitatie pentru serviciile de marketing de proiect pentru brand, castigata de firma EMC South Central Europe.

Citeste si:
Vicepreședintele CJ Suceava Cristinel Crețu, prins de DNA când...
Vicepreședintele CJ Suceava...

Brandul turistic al Romaniei, a carui identitate vizuala contine celebra frunza, a fost lansat in anul 2010, si doar crearea lui si cercetarile de piata au costat peste 800.000 de euro.

In perioada 2010-2012, pentru crearea si promovarea brandului turistic al Romaniei s-au cheltuit peste 56 de milioane de lei (13 milioane de euro), bani provenind din fonduri europene.

Crearea si promovarea brandului turistic, finantate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potentialului turistic al Romaniei, pentru care sunt alocati 75 milioane de euro pana la finalul anului 2014.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.