Auto5 Ianuarie 201707:40

Lectura de 6 minute

Continuam seria test-drive-urilor din categoria SUV si, dupa cum imi place foarte mult, va spun ca am fost placut impresionat de oferta celor de la Hyundai privind noul Tucson. Haideti sa exploram impreuna universul pe care ni-l propun constructorii auto din Coreea de Sud.

Noul Hyundai Tucson inlocuieste vechiul ix35 si o face cat se poate de frumos. Sincer, eu nu ma asteptam de la Hyundai sa scoata o masina atat de frumoasa si atat de buna, insa asteptarile pe care le-am avut au fost complet depasite de modelele pe care le-am testat si despre care va voi povesti mai jos.

Arata un pic infiorator, nu-i asa? Ei bine, acesta este primul lucru pe care-l remarci atunci cand vezi masina pe strada. Prima data te intrebi ce marca e, cum de nu e BMW sau Audi sau Volkswagen. Nu e nicio marca germana consacrata, ci este un produs sud-coreean de care ma bucur tare mult ca a ajuns si in Romania. Priviti-i un pic silueta nocturna si cat de frumoasa e cu acele faruri LED stilizate in asa fel incat sa nu iti poti lua ochii de la ea!

Citeste si:
Ana Birchall, ținta unui asasinat: M-au amenințat persoane din...
Ana Birchall, ținta unui...

Din pacate, si o spun cu mare regret, nu am avut timp sa testez modelul diesel in afara Bucurestiului. In mediul urban, Tucson s-a comportat excelent. Am folosit-o pentru cumparaturi mari, iar portbagajul mare si electric si-a facut datoria cu brio. Acesta poate actionat din telecomanda, manual prin apasarea de buton de deasupra numarului de inmatriculare, dintr-un alt buton special din masina sau pur si simplu asteptand 2 secunde cu cheia in buzunar langa masina, iar acesta se va deschide singur. Cea din urma este o functie bine gandita si foarte la indemana atunci cand ai foarte multe bagaje si pur si simplu nu vrei sa te mai cauti de cheie.

Pe langa faptul ca are un portbagaj util si usor de manevrat, noul Tucson e masina foarte, foarte practica. Voi tot spune asta pentru ca nu este un vehicul care sa iti ofere senzatii tari sau care sa te impinga in scaun cand apesi pedala la podea, dar iti va fi cel mai bun prieten atunci cand vei avea nevoie de el.

Prin oras e greu sa gasesti uneori loc de parcare, mai ales in Bucuresti. O functie foarte utila si care chiar functioneaza corespunzator este asistentul de parcare (Smart Assist Park), pe care l-am testat cu un pic de neincredere la inceput, insa n-ar fi trebuit sa am deloc emotii. Avand in vedere si faptul ca Tucson nu este o masina mica, care sa se strecoare usor peste tot, avem senzori de jur imprejurul masinii si camera video de mers cu spatele care te ajuta extrem de mult atunci cand vrei sa mergi in marsarier in locuri mai putin prietenoase, cum ar fi parcarile inguste ale hypermarketurilor.

Citeste si:
Alfa Romeo pregătește un SUV electric de segment B: lansare...
Alfa Romeo pregătește un SUV...

Pozitia la volan pentru mine a fost confortabila, chiar si la drum lung. Nu neg faptul ca mi-ar fi placut sa am si un Head-Up Display, dar asta este deja un moft si nu prea ii vad necesitatea in aceasta masina. Doua lucruri nu mi-au placut, insa. Sunt un om care cauta in mod primar 3 lucruri esentiale intr-o masina: parbriz curat indiferent de vreme cu stergatoare exemplare, lumini bune si un sunet care sa imi bucure inima. N-am niciun repros pentru capacitatea de a mentine parbrizul exemplar de curat pentru a avea parte de cea mai buna claritate. Insa... Tucson m-a dezamagit la ultimele doua aspecte. Personal, nu inteleg de ce au folosit LED in combinatie cu xenon peste tot in afara de faza lunga. Chiar sper ca nu asa va veni modelul pentru clientii Hyundai in echiparea completa Luxury+, cel testat de mine. E un minus considerabil, care m-a facut sa nu folosesc deloc faza lunga.

Al doilea lucru a fost sistemul de muzica si radio. O receptie slaba a undelor a denotat un sunet parca de o masina incredibil de ieftina, iar Tucson chiar nu este un autovehicul care sa-ti creeze aceasta impresie. Lasand la o parte radioul, nici cu redarea prin USB nu stam foarte bine. Sistemul de sunet a ramas pentru mine un mare minus. As fi preferat ca in echiparea de top sa existe si un sistem audio care sa iti faca impresia ca esti intr-o sala de concert, chiar daca asta marea cu 500/1000 de euro pretul integral al masinii.

Noul Tucson are parte de toate sistemele de siguranta de care un sofer normal are nevoie. Culmea, chiar functioneaza asa cum trebuie. Stiu ca par rautacios, dar am fost chiar suprins de ce au reusit sa faca sud-coreenii cu aceasta masina. Chiar se vede ca s-a depus efort in realizarea ei si nu s-a dorit doar o alta masina de serie care sa isi petreaca mai mult timp in service decat pe strazi.

Citeste si:
Înmatriculările de mașini electrice au crescut în România cu 27%...
Înmatriculările de mașini...

Volanul este ajustabil, scaunele electrice, ventilate si incalzite, iar sistemul de aer conditionat functioneaza perfect. La indemana mai e si o priza, in caz ca vreti sa incarcati ceva in timp ce va aflati in deplasare, iar torpedoul este destul de generos pentru a va putea depozita mai multe lucruri acolo. Cotiera centrala este si ea compartimentata ideal pentru a beneficia de cat mai mult spatiu, iar pe usi gasim din nou alte spatii in care cu usurinta incap sticle de apa mai mari de 0,5 litri.

Un plus foarte mare este volanul incalzit, care raspunde foarte repede. Iarna, aceasta optiune, este o reala binecuvantare si nu vei regreta ca o ai!

Noul Tucson nu are sistem Start&Stop si mie imi convine acest lucru. Are pornirea din buton, fara utilizarea cheii, iar asta este suficient.

Cutia de viteze automata este un al capitol care merita mentionat, intrucat schimba foarte bine, eficient, dar atunci cand ai nevoie de un pic de sprint, nu te lasa la greu.

Ca orice SUV care se respecta, noul Tucson are tractiune integrala, iar testata pe zapada aceasta a raspuns foarte bine. Desi am vrut sa fac masina sa piarda un pic controlul, aceasta si-a pastrat stabilitatea si m-a pastrat in siguranta in tot acest timp.

Cel mai bine acestei masini ii sta in off-road, dar nu va imaginati ca ma refer la drumuri grele de practicat. Confortul pe care aceasta ti-l asigura este incredibil, mai ales ca vorbim despre o masina care nu are chiar cele mai scumpe suspensii de pe piata. Habitaclul pastreaza bine linistea, chiar si atunci cand mergi pe drum accidentat, un plus mare pentru noul Tucson.

Un lucru care mi-a placut foarte mult este reprezentat de acoperisul panoramic. Acesta ajuta la crearea unei impresii de spatiu marit in masina si le confera pasagerilor tai ocazia de admira peisajul, plus ca vara e un prilej minunat de a deschide acoperisul din sticla pentru a lua o gura de aer proaspat sau, pur si simplu, pentru a te bucura de soare.

Nu te-ai astepta, insa Tucson este o masina extrem de incapatoare, plus ca are scaune incalzite si pentru pasagerii din spate, in doua trepte! Cinci oameni pot calatori linistiti la drum lung, fara grija ca se vor simti jenati de anumite aspecte ale interiorului autovehiculului.

Hyundai Tucson este disponabil in 6 variante de motorizare, insa recomandarea mea este sa alegeti diesel. Consumul motorului de benzina este prea mare, iar eu chiar am fost atent cu masina sa nu consum foarte mult. Pe varianta diesel, exclusiv in oras, am obtinut un consum de 8,7%, iar pe varianta benzina dupa 500 de km parcursi atat in oras cat si in afara am scos un consum general de 9,1%. Veti spune ca nu e asa mult, insa sunt sigur ca motorul pe motorina ar fi scos un consum sub 6!

Cel mai tare aspect vi-l prezint de-abia acum: in varianta de echipare completa noul Tucson costa 30.380 de euro! Pentru sistemele de siguranta, calitatea materialelor la interior, aspectul exterior si asistenta oferita, aceasta masina are un pret extrem de bun!

Va invit cu draga inima sa nu ma credeti pe cuvant si sa testati noul Tucson, intrucat eu cred ca este potrivit oricui, incepand de la 18 ani si pana la 80+.

Galeria foto poate fi vizualizata AICI.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.