Auto 24 Ianuarie 2017 19:00
Ieri, in cadrul unei conferinte de presa sustinuta la Tiriac Collection a fost anuntata cea de-a sasea participare consecutiva a Just Classics Motorsport la Rallye Monte-Carlo Historique. Conferinta s-a incheiat cu un tur privat ghidat al colectiei personale de masini a domnului Ion Tiriac si un cocktail de socializare.

Anul acesta, mai mult ca oricand, popularitatea evenimentelor cu masini istorice a crescut. Din ce in ce mai multi au descoperit acest stil de viata elegant, construit in jurul fascinatiei necontenite pentru evolutia in timp a automobilelor. De referinta ramane insa Rallye Monte-Carlo Historique, care a atras la startul celei de-a 20-a editii ( 25 ian - 2 feb 2017) nu mai putin de 338 echipaje inscrise din toata lumea.

Cu 3 zile inainte de startul Rallye Monte Carlo Historique, echipa romaneasca Just Classics Motorsport, unul dintre cei mai activi promotori ai motorsportului istoric a vorbit despre cum un hobby practicat cu multa pasiune poate aduce performanta si recunoastere, despre prestigioasa competitie monegasca si automobile clasice, precum si despre stilul de viata, traditia si valorile pastrate cu pasiune intr-o comunitate internationala distinsa.

Rallye Monte Carlo Hystorique 2017 se va desfasura intre 26 ianuarie si 1 Februarie pastrand formatul care l-a consacrat: start din mai multe orase europene si intalnire a tuturor echipajelor la Digne Les Bains, inainte de prima proba speciala. Startul se da din Lisabona, Reims, Bad Homburg, Stockholm, Copenhaga, Glasgow si Barcelona. Echipajele vor acoperi intre 2577 - 4326km si 14 probe speciale cu o lungime totala de 440km. Finnish-ul este la faleza din Monte Carlo si Gala de premiera la Club’s Salle Des Etoile in prezenta Autoritatilor Monegasce.

Citeste si:
585 de focare active de pestă porcină africană în România
585 de focare active de pestă...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Cu siguranta orice pasionat va marturisi ca cel putin o data s-a imaginat la volanul unei masini faimoase, pe traseele legendare din sudul Frantei. Monte-Carlo, descris de multi ca cel mai greu raliu de regularitate din lume, o competitie complexa, cu multe dificultati ce pot fi intalnite pe traseu. Parcurgerea probelor speciale se face in circulatie deschisa, cu o viteza constanta impusa, iar conditiile meteo pot fi imprevizibile.

Echipajul primeste direct la start indicatiile legate de traseul ce urmeaza a fi parcurs - viteza, puncte de control, distante, repere - si orice abatere este penalizata. Desi parcurgerea pana la finish a raliului este in sine o reusita, echipajele Just Classics Motorsport si-au propus o pozitionare cat mai buna in clasamentul final.


(Foto: Chevrolet complet refacut cu parti originale din colectia lui Ion Tiriac)

Citeste si:
Noul Maserati Levante Hybrid: 330 CP și 82.200 de euro preț de...
Noul Maserati Levante Hybrid:...

“Rallye Monte Carlo Historique din anul acesta este o editie aniversara cu numarul 20 si multe nume sonore se afla printre cei inscrisi cum ar fi castigatorul raliului din 1967 Rauno Aaltonen denumit si “The Rally Professor”. Dupa ce anul trecut ne-am clasat pe locul 41 in clasamentul general, dorim ca anul acesta sa reusim o pozitionare cat mai buna asa ca, ne-am pregatit cu masini si aparatura noi”, a declarat Gabriel Stanciu, dublu Campion National 2016 de Raliuri Istorice.

Farmecul Rallye Monte-Carlo Historique nu este insa dat doar de masini: „Este mai mult decat o competitie sportiva, automobilismul istoric exprima cu eleganta un stil de viata, traditii si valori pastrate cu pasiune intr-o comunitate din care echipa Just Classics Motorsport se mandreste ca face parte. Ca in fiecare an ne va face o mare placere sa ne intalnim cu prieteni vechi din toata Europa si sa savuram la maximum aventura oferita de acest raliu.”, a declarat seful echipei Georgios Ladopoulos.

Just Classics Motorsport

Just Classics Motorsport participa in 2017 cu 7 echipaje, avand o componenta internationala: Grecia, Italia, Anglia si desigur, Romania, aliinindu-se la start in urmatoarea configuratie:

Citeste si:
Ciolacu: Îmi mențin părerea că România nu intră într-o zonă de...
Ciolacu: Îmi mențin părerea...

107 Gabriel Stanciu / Georgios Ladopoulos - Ford Escort RS2000 MKII
119 Gerasimos Katochianos / Stamatis Psyloglou - Ford Escort MK
133 Cristian Vartaci-Aconi / Dorin Lupu - Ford Escort RS2000 MKII
312 Nokilaos Koliopoulos / Evangelos Rallis - Autobianchi A112 Abarth5
104 Antonio Zanussi / Carlo Bisol - Ford Escort RS2000 MKI
110 George Delaportas / Petros Vasilopoulos - Volkswagen Golf MKI GTI care vor lua startul din Bad Homburg
161 Phil Swain / David Green - Ford Escort RS2000 MKIcare vor lua startul din Barcelona.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.