MINI Cooper n-a fost niciodata o marca la care m-as fi gandit pentru achizitie. Am realizat acum ca tot ce am gandit eu despre MINI a fost o greseala. De ce? Aflati alaturi de mine in cele ce urmeaza mai jos. Eu, unul, inca mai simt ca imi lipseste aceasta masina...

BMW Romania a aflat ca nu imi plac deloc masinile mici, dupa cum povesteam in test-drive-ul cu noul X3 de care am fost placut impresionat. S-au gandit sa lanseze o provocare pe care m-am gandit bine daca sa o accept sau nu, in prima instanta. La urma urmei, este bine sa nu fii conservator si sa explorezi cat mai mult, asa ca am luat in primire noul MINI Cooper Clubman S, cu niste rezerve initial. Nu era necesar sa fiu deloc pesimist in privinta masinii. Trebuie insa sa va spun ca a fost pentru prima oara cand m-am aflat intr-un MINI.

MINI Cooper Clubman S prin Capitala

Bucurestiul nu este primul oras la care te-ai gandi atunci cand vrei sa testezi o masina care are "S" in numele ei, insa putem fi siguri ca o astfel de masina isi va petrece o mare parte din viata ei prin oras. Asa ca, am pornit!

Ei bine, primul lucru pe care l-am remarcat sau, mai bine zis simtit, atunci cand m-am urcat la volanul acestui Mini Cooper Clubman S a fost un fel de revenire la visurile copilariei, la dorinta de a avea o naveta spatiala cu care sa explorezi cat mai mult. Bordul acestei masini te va face sa zambesti si sa iti aduci aminte ca viata merita traita cu bucurie, fara a te lasa ingreunat de responsabilitati, griji si alte nemultumiri pe care le ai. Vei invata foarte repede sa iesi din monotonie si vei simti din nou cum e sa fii cu zambetul pe buze in permanenta.

Citeste si:
O armă cu gloanțe a fost găsită în cabina de probă a unui magazin...
O armă cu gloanțe a fost...

Sa lasam totusi partea sentimentala pe care ti-o inspira noul Mini Cooper Clubman S si sa trecem la modul in care aceasta masina te ajuta sa supravietuiesti traficului infernal din Capitala.

Sincer... Nu prea supravietuiesti pentru ca nici nu se pune problema in asa fel! Am vazut de multe ori in trafic cum multi se uitau la masina pe care o conduc, ba chiar la un moment dat un coleg de trafic, sofer pe RATB, m-a luat la intrebari la semafor cu privire la masina pentru ca lui i se parea "frumoasa de mama focului" si ca n-a mai "vazut-o pana acum pe la Bucale". Bineinteles, am plecat mandru de la semafor si cu un pic mai multa apreciere fata de noul Clubman S.

Pentru inceput trebuie sa precizez ca este o masina foarte confortabila si care se conduce foarte usor. Lucrul acesta are si sens, intrucat noul Mini Cooper Clubman S este mai mare fata de un Cooper clasic. Cu o latime mai mare de 9 cm si o lungime mai mare de 27 de cm acest Clubman intra pe teritoriul lui BMW Seria 1 sau Mercedes A Klasse, iar acest lucru se resimte din plin atunci cand vrei sa faci si lucruri mai serioase cu un Mini.

Citeste si:
Medicul Monica Pop: „Șobolanii trebuie prinși și duși primarului”
Medicul Monica Pop, despre...

Cand o privesti din fata nu iti dai seama ca e un alt tip de Mini, insa cand treci pe partea laterala iti vei da seama ca nu vorbim de un "go-kart" clasic. E pentru prima data cand intr-o astfel de masina poate fi instalat un scaun pentru copil pe bancheta din spate fara probleme, iar pasagerii din fata vor fi multumiti de spatiul pe care il au, chiar daca vorbim si despre oameni care depasesc 1,90 de metri inaltime. Si, surpriza, vor sta si foarte confortabili. Mini Cooper Clubman S iti confera o senzatie de liniste, intr-acelasi timp reamintindu-ti in permanenta ca ai la dispozitie si capacitatea de a te distra si de a-ti surprinde pasagerii. Este important sa precizam si faptul ca e cu doar 2 mm mai scurta decat un Golf, insa din exterior MINI Clubman va parea tot timpul mai mare, daca nu il pui langa un Golf si sa te uiti atent la ambele masini.

Poti fi intr-acelasi timp un adolescent plin de pasiune caruia ii place sa conduca mai sportiv, dar poti fi si un tata cochet si "la moda". Mini Cooper Clubman S reuseste sa integreze o noua platforma in modelele sale si o face cu brio, din punctul meu de vedere, satisfacand cu aceeasi masina mai multe nevoie care pot aparea de-a lungul unei zile, sa zicem. Si ascultati un pic acest motor de 2 litri conectat la aceasta toba de esapament... Simfonie pentru urechile unui "masinist".

Citeste si:
BMW a publicat toate detaliile despre electricul i4
BMW a publicat toate...

Cum nu ai timp sa memorezi toate strazile din Bucuresti si drumurile pe care le ai de facut, in ajutor iti vine navigatia care functioneaza foarte bine la nivelul Capitalei. GPS-ul poate fi folosit cu usurinta de catre oricine fiind asemanator cu cel de pe BMW.

Prin Bucuresti masina s-a comportat excelent in modul GREEN (adica ECO), raspunsurile lente ale pedalei de acceleratie si domolirea motorului facandu-se uitate, atunci cand aveam nevoie de mai multa putere pentru a porni mai repede. Start&Stop te ajuta sa faci un pic de economie si sa protejezi mediul inconjurator. Vei simti un pic denivelarile din asfalt, insa nu va reprezenta acest lucru o problema. La urma urmei, ai o masina cu o directie foarte precisa si care iti va crea foarte multa placere. In modul SPORT in oras, nu vei face mare lucru, poate doar vei ajunge primul la semafor si vei consuma mai multa benzina. Pentru aglomerari urbane iti recomand cu caldura sa folosesti modul GREEN, mai ales ca si cadranul central arata foarte bine pe verde. Dupa o zi de umblat prin tot Bucurestiul am reusit sa obtin cu noul Clubman S un consum de 8,6 la suta de kilometri, care nu e deloc rau pentru o masina care vine cu pretentii de limuzina in clasa masinilor mici.

Spatiul din Clubman este generos, asa ca si portbagajul de 360 de litri iti va permite sa pleci cu mai multe bagaje alaturi de familie. Pe langa spatiu, portbagajul lui Clubman are tot felul de practicalitati care iti vin in ajutor atunci cand vrei sa stochezi ceva in spatele masinii. Si spatele nu arata rau deloc. Singurul sacrificiu facut este la luneta, intrucat vizibilitatea este un pic scazuta, dar nu taiata complet. Surpriza placuta vine pentru prietenii sau pasagerii tai, atunci cand vei deschide portbagajul in 2 usi din cheie.

MINI Cooper Clubman S la drum lung

In afara Capitalei poti sa te bucuri cu adevarat de masina. Am plecat cu un pic de retinere spre Ploiesti, insa mi-a trecut foarte repede cand am vazut cat de bine se tine pe drum noul Clubman, chiar si la viteze mai mari. In modul Normal, Clubman te ajuta sa te mentii relaxat, iar sistemul de muzica este pur si simplu genial. O auditie extrem de placuta si clara care te va face sa nu mai vrei sa te dai jos din masina.

Cum m-am mai obisnuit cu masina de dimensiuni mici, am prins curaj si am plecat spre Sinaia, la cota 1400, unde am ajuns in miez de noapte, pe lapovita, ninsoare si portiuni de gheata pe drum. Am plecat cu incredere pentru ca masina are tractiune integrala si m-am bazat pe ingeniozitatea inginerilor MINI si BMW care s-au gandit si la razgaiati ca mine care vor sa urce cu un MINI pe munte in conditii de iarna.

Ah, era sa uit! Veti fi foarte impresionati de modul in care masina asta adopta iluminatul interior. Foarte placut, indiferent de zi sau noapte si, mai ales, customizabil.

Am ajuns cu bine la Cota 1400 si am coborat la fel de bine, fara emotii. Am fost mult mai atent, mai ales pentru ca ningea usor la peste 1000 de metri si drumul era acoperit partial de polei, dar MINI-ul s-a descurcat excelent, asa ca am capatat si mai multa incredere in masina.

Vreau sa va spun ca un lucru pe care eu il apreciez extrem de mult si conteaza pentru mine este eficienta stergatoarelor de parbriz, iar pe Clubman n-am avut niciun punct care sa ma deranjeze la vizibilitate, tocmai de aceea am coborat inapoi spre SInaia fara nicio grija. Pe langa un parbriz care se curata excelent mai avem si farurile care nu dezamagesc si ofera o vizibilitate foarte, foarte buna.

Am plecat din Sinaia spre Bucuresti si ne-am bucurat de modul SPORT pe A3, unde s-a mentinut ireprosabil si a fost o reala placere sa ne indreptam spre casa cu o masina care poate fi si confortabila, dar si "nebunatica".

Ar fi cazul sa vorbim de consum. nu? Ei bine drumul Bucuresti (DN) - Ploiesti - Sinaia (A3)- Bucuresti a reprezentat un consum de 8,1%. Poate vi se pare mult, insa tineti cont ca MINI Cooper-ul nu a fost deloc menajat. Mi-ar fi placut sa mai fac un drum de autostrada, unde sa conduc linistit si in modul ECO si sa vad ce consum ar fi iesit, dar n-am mai avut timp. Sunt increzator in faptul ca ar fi fost sub 7, chiar si cu motorul de 2.0 benzina, 192 de CP.

Eu n-am vrut sa mai returnez masina, atat de tare m-am atasat de un MINI, o masina dintr-o categorie pe care o dispretuiam inainte. Dar... Pana la urma ne-am despartit.

Modelul testat de mine costa 45.147 de euro, cu tot cu optionalele adaugate in valoare de 14.667 de euro. Le multumim celor de la BMW pentru ocazie si va recomandam sa incercati masina la un test-drive!

Galeria foto si video completa poate fi accesata AICI.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.