Auto 10 August 2016 18:15
Un automobil Tesla cu sistemul de pilot automat activat a lovit in China o masina parcata pe marginea drumului, soferul acuzand agentii de vanzari ca au promovat functia ca una de conducere autonoma, exagerand capacitatea reala a acesteia, transmite Reuters.

Sistemul de pilot automat al Tesla preia controlul asupra directiei si franelor, in anumite conditii. Tesla, care investigheaza accidentul produs saptamana trecuta la Beijing, a subliniat ca este responsabilitatea soferului de a pastra controlul asupra vehiculului pe care il conduce. In acest caz, soferul nu a tinut mainile pe volan, potrivit companiei.

Coliziunea, primul astfel de incident in care a fost implicat un automobil Tesla in China, a avut loc la cateva luni dupa un accident fatal produs in Florida, care a sporit presiunile asupra producatorilor auto si autoritatilor de reglementare sa inaspreasca regulile referitoare la tehnologia de conducere autonoma.

Soferul din China, Luo Zhen, un programator IT in varsta de 33 de ani, a activat functia de pilot automat, asa cum procedeaza de obicei pe strazile din Beijing, scrie News.ro.

Retail jobs

Luo, care a filmat incidentul cu o camera de bord, a spus ca masina sa a lovit un vehicul parcat pe marginea drumului. Coliziunea a rupt oglinda vehiculului parcat si ambele masini au fost zgariate, dar nimeni nu a fost ranit.

”Soferul Tesla, ale carui maini nu au fost detectate pe volan, nu a virat pentru a evita masina parcata”, a spus un purtator de cuvant al companiei americane.

El a subliniat ca asa cum a fost informat soferul, functia de pilot automat este una de asistenta care necesita ca soferul sa tina permanent mainile pe volan, sa pastreze controlul si responsabilitatea asupra vehiculului si sa fie pregatit sa intervina oricand.

Luo, in schimb, a dat vina pe sistemul de pilot automat si a spus ca reprezentantii de vanzari ai Tesla au promovat sistemul ca unul de conducere autonoma.

Alti patru soferi de masini Tesla din Beijing, , Shanghai si Guangzhou au spus la randul lor ca mesajul transmis de reprezentantii de vanzari ai companiei nu corespunde cu comunicatele mult mai clare ale Tesla, ca sistemul nu este unul de conducere autonoma ci unul de asistenta avansata a soferilor.

Citeste si:
Lavrov, despre legăturile cu Occidentul: „Va adânci relația cu...
Serghei Lavrov: Moscova nu e...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.