Auto27 Mai 201515:20

Lectura de 2 minute

Automobilismul romanesc retraieste in acest weekend un moment legendar al istoriei sale. La 30 ani dupa primul finis romanesc cu o masina Dacia la Raliul Acropole - etapa de Campionat Mondial, un pilot autohton se intoarce la locul faptei.

Ajuns la 63 ani, triplul campion national Stefan Vasile revine in Grecia la volanul unei Dacia 1310 istorice, o replica a celei cu care castiga un loc pe podiumul clasei 1300 in 1985. Tot in acel an, Stefan Vasile reusea un spectaculos loc 18 in Raliul Portugaliei la general (cel mai bun rezultat all-time al Romaniei in Campionatul Mondial) si se impunea la clasa 1300 grupa A.

La initiativa Federatiei Romane de Automobilism Sportiv si a Retromobil Club Romania, masina a fost reconstruita cu elemente originale in garajul celor de la Just Classics pe baza pozelor de arhiva puse la dispozitie de pilot.

In spatele proiectului inedit sta chiar un grec, Georgios Ladopoulos, cel care isi aduce aminte cu nostalgie de perioada cand fugea de la scoala sa vada Raliul Acropole.

"Am vrut sa refacem o poveste frumoasa a automobilismului din Romania. Am cautat si gasit, in 99% cazurilor, elemente originale pentru configurarea masinii. Am rezervat inclusiv numarul de concurs 112, acelasi numar cu care Stefan Vasile a participat la acest raliu si in 1985. Nea Fane il va avea acum copilot pe Levi Dudi, iar impreuna sper sa termine cu brio Raliul Istoric Acropolis 2015. Vreau sa multumesc partenerilor proiectului SERUS, ELGEKA-FERFELIS, XANU AUTO si HBC Development." - Georgios Ladopoulos, presedintele Comisiei Sportive ale Retromobil Club Romania (RCR).

Citeste si:
Dani Otil a fost implicat intr-un accident cu masina de raliu
Dani Otil a fost implicat...

Organizat inca din 1951, celebrul Raliul Acropole a reprezentat mereu o piatra de incercare pentru pilotii din Europa. In 1985, trei masini Dacia 1310 parcurgeau cu brio cei 2296 kilometri ai competitiei pe drumuri accidentate de macadam, cu temperaturi ce depaseau frecvent 40 de grade. Stefan Vasile si Ovidiu Scobai se clasau atunci pe locul 25 la general, desi masinile rivalilor aveau motoare si de patru ori mai puternice.

"Nu am mai mers la concursuri de foarte multi ani, dar m-am reacomodat repede cu masina, e ca mersul pe bicicleta. Uitandu-ma la masina, imi revin amintirile din acei ani. Raliul Acropole era unul extrem de dur, temperaturile erau ridicate, iar mecanicii se tineau pe traseu dupa noi cu bidoane de ape reci. Masinile Dacia 1310 aveau in jur de 70 cai putere, iar altii veneau cu masini si de 300 cai putere. Am participat de mai multe ori, dar am terminat doar in 1985 pentru ca mediile orare ridicate si traseul dificil cerneau mult sita. Va fi cu siguranta o experienta frumoasa si multumesc federatiei, sponsorilor si lui Georgios pentru sprijin" – Stefan Vasile, triplu campion national de raliuri.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.