Social 16 Mai 2008 14:57
Doar 20 dintre cele 140 de semafoare "inteligente" anuntate de edili pentru intersectiile aglomerate ale Capitalei functioneaza, incepand de astazi, pe traseul Piata Victoriei-Piata Universitatii, cu scopul de a fluidiza traficul, arata NewsIn.

Este vorba despre semafoare aflate pe bulevardele Lascar Catargiu, Magheru si Nicolae Balcescu.

Celelalte 120 de semafoare "inteligente", care acopera si portiunea cuprinsa intre Piata Universitatii si intersectia Cantemir-Sincai, din cartierul Tineretului, vor functiona incepand cu luna septembrie, a precizat primarul general al Capitalei, Adriean Videanu.

Semafoarele "inteligente" sunt de fapt tot cele aflate pana astazi in Capitala, insa ele au fost integrate noului sistem de dirijare a traficului, coordonat de municipalitate si de Politia Rutiera.

Concret, in fiecare intersectie aglomerata de pe ruta Piata Victoriei-Tineretului, au fost montate, sub carosabil, fire care transmit, printr-o retea de fibra optica, informatii privind numarul de masini care traverseaza zona. Informatiile ajung, sub forma unui grafic de intensitate a circulatiei, la un centru de comanda, acolo unde, in momentele de aglomeratie in trafic, se va dicta masura de schimbare a culorii semafoarelor pe principiul acordarii de prioritate pentru directiile de mers cele mai solicitate.

"Este posibil ca unele dintre semafoare sa iasa din sistem uneori, adica sa nu mai functioneze pe noul principiu de dirijare a traficului. In acele momente, ele nu vor iesi insa total din functiune, ci vor merge dupa vechea periodicitate de schimbare a culorilor", precizeaza primarul general al Capitalei.

Potrivit sefului Politiei Capitalei, chestorul principal Marian Tutilescu, politistii nu vor mai putea dirija circulatia intr-o intersectie al carei trafic va fi coordonat prin sistemul semafoarelor "inteligente".

Centrul de comanda a traficului din Capitala, de unde sunt coordonate semafoarele "inteligente", face parte din proiectul de management al circulatiei din Bucuresti, care mai include, intre altele, crearea de culoare unice de deplasare si urmarirea prin satelit a masinilor de Salvare si Politie, astfel incat acestea sa ajunga cat mai repede in zonele de interventie si sa poata comanda, de la distanta, culoarea verde la semafor. Traficul urmeaza sa fie dirijat, astfel, pe trei paliere de prioritate: unul de urgenta - pentru masinile de salvare, pompieri si politie, unul pentru vehiculele RATB si unul pentru traficul general.

Tot de joi si tot pe traseul Piata Victoriei-Tineretului circula primele vehicule de utilitate publica urmarite prin satelit, mai precis 300 de vehicule RATB si trei masini de interventie (Politie, Salvare, Pompieri).
Edilii promit ca, pana la sfarsitul lunii septembrie, in Capitala vor fi inaugurate si primele culoare unice de circulatie.

Investitiile totale in proiectul de management al circulatiei din Bucuresti se ridica, potrivit municipalitatii, la 18,4 milioane de euro, bani obtinuti printr-un credit la Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.