Pastorala PF Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane la praznicul Invierii Domnului - 2008

Preacuviosi si Preacucernici Parinti, Iubiti frati si surori in Domnul,
Dupa ce a inviat din morti, Mantuitorul nostru Iisus Hristos, timp de patruzeci de zile, de la Pasti pana la Inaltare, S-a aratat de mai multe ori si in mai multe locuri. Mai intai S-a aratat femeilor mironosite, apoi ucenicilor Sai si altor oameni incredintandu-i de adevarul Invierii Sale din morti si invatandu-i "cele despre Imparatia lui Dumnezeu", asa dupa cum ne marturisesc Sfintele Evanghelii, Cartea Faptele Apostolilor si unele scrieri ale Sfantului Apostol Pavel.

Hristos Cel Inviat este prezent in Biserica Sa si Se daruieste credinciosilor prin ascultarea cuvantului Evangheliei Sale si prin implinirea poruncilor Sale, dupa cum El insusi ne invata zicand: "cel ce asculta cuvantul Meu si crede in Cel ce M-a trimis are viata vesnica si la judecata nu va veni, ci s-a mutat de la moarte la viata"; "daca paziti poruncile Mele, veti ramane intru iubirea Mea dupa cum si Eu am pazit poruncile Tatalui Meu si raman intru iubirea Lui"; "daca ramaneti intru Mine si cuvintele Mele raman in voi, cereti ceea ce voiti si se va da voua".

Cuvantul Evangheliei prin care Hristos insusi impreuna cu Duhul Sfant este lucrator in inimile si cugetele credinciosilor hraneste si inspira cuvantul nostru de multumire si de cerere catre Dumnezeu. Astfel, prezenta lucratoare a lui Hristos in noi se simte indeosebi in si prin rugaciune, intrucat aceasta este raspunsul nostru la chemarea adresata noua de Hristos prin cuvantul Evangheliei Sale. De aceea, inainte si dupa ascultarea Evangheliei lui Hristos in biserica, noi cantam "Slava Tie, Doamne, slava Tie!".

Un alt mod al prezentei lui Hristos in Biserica si al daruirii Sale celor ce cred in El sunt Sfintele Taine pe care Biserica le numeste "dumnezeiestile, sfintele, preacuratele, nemuritoarele, cerestile si de viata facatoarele, infricosatoarele lui Hristos Taine". Parintele Dumitru Staniloae a definit Sfintele Taine ale Bisericii ca fiind multipla daruire a lui Hristos catre noi prin care se infaptuieste unirea oamenilor cu Hristos in Taina Sfantului Botez. Hristos Cel botezat in Iordan si Cel Ce a botezat mai apoi cu Duh Sfant in chip de limbi de foc pe ucenicii Sai, este prezent si Se uneste cu cei ce cred in El: "Caci, cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati imbracat", ne invata Sfantul Apostol Pavel. Botezul este Sfanta Taina prin care ne impartasim de harul mantuitor al Sfintei Treimi si primim numele Mantuitorului nostru Iisus Hristos, adica numele de crestin care inseamna uns cu Duhul Sfant, dupa cum se spune in slujba Sfintei Taine a Mirungerii celui botezat: "Pecetea Darului Sfantului Duh". Prin credinta si prin harul Sfantului Duh primit la Sfantul Botez, Hristos locuieste in inimile celor botezati si ii pregateste pentru viata vesnica, dupa cum ne invata Sfantul Apostol Pavel zicand: "Iar daca Duhul Celui ce a inviat pe Iisus din morti locuieste in voi, Cel ce a inviat pe Hristos Iisus din morti va face vii si trupurile voastre cele muritoare, prin Duhul Sau care locuieste in voi".


Despre autor:

Sursa: Ziarulcn.com


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.