Social 8 Aprilie 2008 13:36
Liderul PIN, Cozmin Gusa, a propus duminica Guvernului si autoritatilor locale din Bucuresti mutarea Garii de Nord in afara Bucurestiului si desfiintarea liniilor de cale ferata ce strabat orasul ca solutii pentru obtinerea de terenuri necesare construirii de locuinte.
"Avantajele mi se par multiple. Rezolvam foarte multe probleme legate de mediu, de criza de locuinte, de transport daca mutam Gara de Nord in afara orasului”, sustine Gusa, care vrea ca pe locul eliberat astfel sa fie construite minim 70.000 de locuinte din necesarul de 135.000 al Capitalei.

Replica lui Adriean Videanu nu a intirziat. “Este o timpenie ce poarta marca unui om care nu are nimic de spus Bucurestiului. Modernizarea Garii de Nord pe principiul facut la Budapesta sau la Paris este solutia, iar din acest punct de vedere, proiectul pe care il are Ministerul Transporturilor este foarte bun”, sustine Videanu. De aceeasi parere este si ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, candidat si el la Primaria Bucuresti: “Este o fantasmagorie care nu are nici un fundament”, a spus Orban, citat de Cotidianul.

Desfiintarea liniilor de tren de tren care leaga zona Chitila si Triajul de Gara de Nord si care separa cartierele Grivita si Giulesti, sau eliminarea liniei de cale ferata Chiajna-Cotroceni, care separa cartierele Drumul Taberei si Militari, ar duce automat la eliberarea unor terenuri de peste 200 de hectare care ar folosi la descongestionarea traficului din zona de Vest si cea de Nord-Vest a orasului. Dar de asemeni ar folosi si pentru dezvoltari imobiliare, prin ANL, pentru realizarea unor functiuni de mare necesitate pentru oras: zeci de mii de apartamente, gradinite si scoli moderne, sustine deputatul.

Gusa a estimat ca noua constructie a garii poate fi finalizata in maximum trei ani, infrastructura necesara in alti doi ani, iar indepartarea liniilor de cale ferata nu poate costa mai mult de zece milioane de euro. Cozmin Gusa mai afirma ca proiectele sale sunt in concordanta cu cerintele europene in ceea ce priveste restrangerea activitatii industriale poluante catre zone aflate in afara localitatilor. "Cu acest prilej, toti agentii economici poluatori vechi, amplasati de-a lungul acestor linii de cale ferata, vor fi incurajati de Guvern si de autoritatile locale sa se mute spre zone nelocuite, pe terenuri mai ieftine, din afara orasului, ceea ce va aduce acolo dezvoltarea de noi centre de interes economic", argumenteaza Gusa in scrisoarea sa.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.