Fluidizarea circulatiei in Capitala, conform Master Planului de Transport, ii va costa pe bucuresteni sapte miliarde de euro
Previziunile studiului realizat de Agentia Japoniei pentru Cooperare (JICA) in 1998 s-au adeverit: Bucurestiul este un oras blocat in propriul trafic, cel putin in zona centrala. Intarzierea cu care autoritatile municipale au urnit proiectele de investitii recomandate de japonezi - construirea pasajului Basarab, refacerea totala a infrastructurii marilor bulevarde, realizarea de parcari subterane, introducerea metroului usor de suprafata, corelarea semafoarelor in cel putin 100 de intersectii - are efecte dezastruoase asupra circulatiei rutiere. Daca pana acum cativa ani se discuta despre aglomeratie numai in orele de varf, astazi masinile circula bara la bara de dimineata pana seara.
Cu chiu cu vai, Primaria Capitalei sustine ca a reusit sa realizeze 85% dintre proiectele recomandate de JICA in urma cu 10 ani, insa acum era necesara elaborarea unui studiu de trafic similar, pentru urmatorii 10-20 de ani. Astfel, specialistii municipalitatii au intocmit Master Planul General pentru transportul urban al Bucurestiului, pe care primarul general Adriean Videanu l-a lansat, ieri, in dezbatere publica, pe site-ul www.pmb.ro.

Justificari pentru intarziere

"In implementarea proiectelor mele am pierdut foarte mult timp din cauza modificarii legislatiei privind achizitiile publice. Eu sper ca de acum incolo legislatia sa fie una cat mai stabila, sa nu se mai modifice de la an la an, astfel incat proiectele intocmite pana in 2013 sa fie realizate fara nici o intarziere", si-a justificat Adriean Videanu incetineala cu care a inceput implementarea investitiilor majore - gen pasajul Basarab sau, mai nou, parcajele subterane, din care s-a licitat constructorul doar pentru doua amplasamente din totalul de 22.


Videanu a mentionat ca administratia municipala viitoare va trebui cel putin sa pastreze ritmul de implementare a proiectelor si de realizare a lucrarilor, daca nu chiar sa mareasca acest ritm, avand in vedere faptul ca anul 2013 este unul foarte important pentru oras, evolutia tuturor indicatorilor si a studiilor efectuate aratand ca Bucurestiul "risca sa se blocheze".

Potrivit estimarilor, in perioada 2007 - 2027 este asteptata o crestere cu 83 - 150% a timpului petrecut in trafic, cresterea de 150% fiind estimata in cazul in care nu se implementeaza nici un proiect pana atunci, iar cresterea de 83% daca se implementeaza toate proiectele luate in considerare, precum si masurile de restrictionare a utilizarii autoturismului si incurajare a transportului public. "Nivelul de serviciu al traficului este scazut, chiar si la nivel mediu zilnic, pe arterele care sunt situate pe coridorul Nord-Sud al orasului, cat si pe arterele care constituie inelul central si cel median. Pe majoritatea acestor artere nivelul de serviciu al traficului este de peste 0,7, ceea ce duce la timpi de deplasare ridicati, consum excedentar de combustibil si implicit emisii de noxe.

Congestiile aparute in trafic afecteaza in mod negativ nivelul de performanta al transportului public de suprafata. "Este estimata o viteza medie zilnica de deplasare a autoturismelor de 32 km/ora, iar pentru trasnportul public de suprafata viteza de deplasare estimata este de 16 km/ora", potrivit proiectului.
"Masurile de politica in transporturi care vizeaza cresterea tarifelor pentru parcare si cresterea atractivitatii transportului public au ca rezultat o crestere a cererii de deplasare cu autoturismul de 13% in perioada 2007 - 2013 si de 46% in perioada 2007 - 2027 si o mentinere a pozitiei transportului public, chiar o crestere cu 1% in 2027 fata de 2007", se arata in proiect.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.