Luni seara, la Teatrul Maghiar din Cluj, s-a jucat piesa „Vinerea lunga“, in regia lui Tompa Gbor, o dramatizare a ritualului religios kadis.
Spectacolul „Vinerea lunga“, reprezentat in cadrul Festivalului International de Teatru „Interferences“, este o adaptare semnata de Andras Visky dupa romanul „Kadis pentru copilul nenascut“, de Imre Kertesz. Piesa se axeaza pe povestea evreului B., incapabil sa isi depaseasca traumele din trecut: detentia traita in copilarie si deportarea. In maniera unui trend recent din teatrul contemporan, montarea reprezinta un spectacol de teatru-dans, viziune regizorala justificata de puternica dimensiune lirica.

Aceasta este clar conturata si in romanul lui Kertesz, care, in anumite pasaje, aduce cu rugaciunea ancestrala kadis. Piesa reuneste 11 teme muzicale individuale, fundal pe care se desfasoara coregrafia inspirata, semnata de Vava Stefanescu, si actiunea regizata de Tompa Gabor. Lumina slaba, dar taioasa, de neon, decorurile si costumele alb-negru sint o combinatie fericita, care creeaza o atmosfera religioasa potrivita pentru lamentatia continua a personajului principal, un scriitor evreu (Áron Dimeny).


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.