Latrine in loc de toalete, mizerie si duhoare, caini si hoti de buzunare, geamuri sparte, peroane distruse, trenuri devastate. Sunt portile feroviare de intrare intr-o capitala europeana

O plecare cu trenul din Bucuresti e musai sa inceapa dis-de-dimineata. De ce? In primul rand, ca sa evitam aglomeratia orasului, apoi pentru a fi siguri ca veti putea ajunge la gara in timp util. Dar, atentie, mai nou trebuie sa cunoasteti si care dintre cele cinci gari, care deserveau Capitala, mai sunt disponibile pentru o calatorie cu trenul.

Gara Titan si-a scos rufele in public

Gara Progresul. Ora 6.30, dimineata. Nu zaresti picior de om. Aflam cu mirare ca circulatia pentru trenurile de persoane este momentan suspendata, iar asta pentru ca podul de la Darmanesti nu a fost inca refacut. "Si nici nu cred ca se va putea prea curand", ne-a marturisit seful de post, de la politia feroviara. In cea mai mare graba ochim un taxi, si in 40 de minute reusim sa ajungem la gara Bucuresti Obor, pentru a prinde trenul de pe ruta Bucuresti - Oltenita. Platim repede 5 lei noi, dupa care urcam in trenul-cursa.

La gara, mon cher, dupa miros!


Din Gara Obor in Autogara Obor sau din lac in put

Odata instalati in tren, ne aducem aminte de cuvintele fostului presedinte al Romaniei, Ion Iliescu, care spunea ca: "Strainii au ajuns sa stie unde-i Romania, dupa mirosul intepator de urina". Ne asezam "tranchilizati", de un astfel de damf, pe unul din fotoliile de piele uzata. Agitatie la Budesti. Localitatea cu pricina este renumita in zona datorita numarului mare de cetateni romi.

"Feriti-va la buzunare!", auzim la un moment dat in jurul nostru. Instinctiv, ducem mana in acea zona. Nasul intregeste peisajul. "Ce sa le facem, ca majoritatea sunt recidivisti", adauga a scuza controlorul de bilete. Ajungem in punctul terminus, Oltenita. Iar asta, odata cu suieratul salbatic si stingher al unei barje. Drumul de intoarcere a pornit la fel de monoton ca si cel de la ducere.

Putini calatori, iar cu nasul abia daca suntem 20 de calatori. In ceea ce se dorea a fi sala de asteptare zacea zgribulit un cersetor. Viata de noapte a Capitalei isi facea deja simtita prezenta. Ora tarzie la care am ajuns ne-a obligat sa luam un taxi. Degeaba, lucrarile intense, pentru acea ora, din sectoarele Capitalei ne fac sa ajungem la destinatie cu o intarziere de mai bine de 30 de minute.
A doua zi, Gara de Nord. Biletul pe ruta Bucuresti - Targoviste - Pucioasa este de aproape 8 lei noi. Sesizezi, de prima data, cum noii manageri ai CFR incearca sa dea o noua respiratie calatoriei cu trenul. Am scris "incearca", pentru ca ori lucrarile sunt la inceput, ori banii din fondurile UE se afla poate in buzunarele unor mahari de gen Nicolaiciuc.

Gara de Nord, paradisul cainilor comunitari

Greu de spus exact unde sta adevarul, dar invazia cainilor vagabonzi, pe peroanele celei mai importante gari a Capitalei, ne fac sa ne gandim ca nu mai exista interes nici pentru cainii vagabonzi. Ori poate ca ecarisajul s-a mutat la Gara de Nord? Ne suim in tren si asteptam. Trenul se pune in miscare. La un moment dat, auzim: "Dumneavoastra ati platit biletul?".

Am vrut sa spunem ca da, dar aparitia nasului ne lasa, momentan, fara raspuns! Ne mai gandim si la intamplarea de pe ruta de Oltenita. Batranul care ne-a intrebat ne marturiseste calm ca nu are. "De data asta te iert, dar daca aveam un supra, nimeni nu te mai ierta, nici macar Dumnezeu, din cer, Dragutul!", ii raspunse precipitat vocea nasului. Drept multumire, acesta primeste in dar, de la calator, o bancnota mototolita, de 1 leu nou.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.