Cam asta ar trebui sa stie cei care au inconstienta sa sune la 9960. Poate va intrebati cine se afla la capatul celalalt al telefonului? Se afla Protectia Consumatorului, adica un organism creat si finantat de la bugetul de stat pentru a apara drepturile cetateanului
Multi dintre noi am renuntat sa apelam la Protectia Consumatorului, desi am vazut ca suntem inselati la cantar, ca am platit un produs de o anumita calitate si am primit in schimb altceva, ca am platit o marfa care, conform contractului incheiat cu furnizorul, trebuia livrata la o anumita data, dar ea ne-a fost livrata, pur si simplu, cand a avut acesta chef. De cele mai multe ori suntem pusi in ipostaza de a sta la mila unui comerciant oarecare, care deabia leaga doua vorbe romanesti corect, pentru ca legea mai repede il apara pe cel care insala, decat pe cel care este inselat. Pentru a depune o plangere pentru inselaciune la Politie trebuie sa asteptati nu mai putin de 30 de zile, iar in tot acest rastimp trebuie sa va rugati ca cel care v-a inselat sa nu dispara. Sunt situatii frecvente, care practic fac parte din cotidianul nostru. S-a ajuns aici pentru ca legile care trebuie sa-l apere pe cetatean sunt strambe, pentru ca autoritatile statului, care sunt platite pentru a veghea la respectarea legalitatii lucreaza cu program fix, de la 9 la 17. De la ora 17 in sus, Dumnezeu cu mila. Cati dintre noi pot spune ca, aflandu-se prin piata sau printr-un magazin, s-au intalnit cu inspectorii de la Protectia Consumatorului care se aflau in control? Cu siguranta, ii putem numara pe degete. In capul celor cocotati in functii inalte, probabil ca zburda vesela o singura idee: in Romania cetateanul este inselat dupa un program fix, de la 9 la 17. Cam aceasta este ideea care se balangane si in capul celor de la Protectia Consumatorului. Incercati sa reclamati aici ceva dupa ora 17 si veti avea o discutie constructiva cu robotul. Ati avea atunci avantajul ca el nu va va contrazice.
Aceasta nu este insa singura surpriza pe care v-o rezerva cei de la Protectie, daca v-a trecut prin cap sa-i deranjati. A reclama telefonic un anumit lucru nu este suficient. Trebuie sa mergeti la institutia in cauza, sa depuneti o plangere si de abia dupa aceea se deplaseaza inspectorii la fata locului pentru a verifica cele reclamate. Altfel spus, si inselat si pus pe drumuri. Despre nervii omului nici nu mai are rost sa vorbim. Si atunci, se mai mira cineva, cu exceptia celor de la Protectia Consumatorului, ca bietul cetatean prefera sa se lase pagubas, neramanandu-i altceva de facut decat sa-si promita ca data viitoare va deschide ochii mai bine. Este, de altfel, si singura lui sansa, de a evita contactul cu institutiile statului, care cica il apara de cei necinstiti.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.