Emma este auditor la divizia romaneasca a uneia dintre cele patru mari companii de servicii profesionale din lume. Desi are doar 2 ani de experienta profesionala ea castiga cat un profesor universitar. In schimb, Emma munceste frecvent peste 12 ore pe zi, doarme mai putin de 6 ore pe noapte, munceste deseori acasa, inclusiv in week-end, si mananca rar si la ore nepotrivite, sarind peste mesele importante si compensand cu mai multe cani de cafea.
Emma nu este un caz singular. Ca ea sunt zeci de mii de tineri profesionisti care au un nivel de trai mult mai bun decat al majoritatii romanilor. Ei reprezinta coloana vertebrala a economiei romanesti sanatoase si publicul tinta al celor mai multe campanii publicitare. Reusita profesionala este umbrita insa de sacrificiile pe care trebuie sa le faca pentru a face fata unui astfel de program intensiv de munca.
Populatia tanara si activa din marile orase mananca mai rar si mai putin sanatos, doarme mai putin si face mai putin sport decat restul cetatenilor. Acestea sunt concluziile ultimului studiu realizat de IPSOS Interactiv Services pentru compania britanica Unilever, lider mondial in productia bunurilor de larg consum. Potrivit datelor studiului, 42% din populatia urbana ia mai putin de doua mese pe zi, iar cea mai mare parte a acestora o reprezinta absolventii de facultate.
De asemenea, tinerii profesionisti sunt si cei care au tendinta de a sari peste micul dejun, de a manca mai des la fast-food sau de a apela la produsele semipreparate in dauna mancarii gatite, mai sanatoase, dar mai cronofage. Ei aloca un timp redus luarii meselor si combina deseori alimentatia cu alte activitati precum cititul ziarelor, rezolvarea problemelor profesionale sau uitatul la televizor, pentru a economisi timp.
Cea mai mare parte a romanilor a renuntat la practicarea sportului, 58% dintre repondentii studiului declarand ca nu fac sport nici macar o data pe luna. Femeile sunt mai predispuse la sedentarism decat barbatii, ele fiind si cele care se hidrateaza mai putin decat recomanda medicii. In schimb, barbatii sunt clientii fideli ai fast-food-urilor si consumatori ai produselor semipreparate.
Despre autor:
Sursa: Banii Nostri
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Se vor scumpi produsele Sabon din cauza războiului din Fâșia Gaza? Răspunsul...
Sursa: retail.ro
-
#GreenEnergy4Everyone – Claudiu Butacu: informarea, soluția pentru prosumatori
Sursa: green.start-up.ro
-
Digital Banking Scorecard: Digitalizarea versus nevoile clienților
Sursa: futurebanking.ro
-
Atplay, locul care arată că poți să educi copiii prin tehnologie și jocuri
Sursa: start-up.ro
-
Portalul Digital Unic, care aliniază România la normele europene, se va...
Sursa: wall-street.ro
-
Odihna de care ai nevoie: 10 reguli de aur pentru un somn odihnitor, care...
Sursa: garbo.ro
-
Tarot online: Mai poate fi ceva între voi?
Sursa: kudika.ro