Criza fortei de munca, neseriozitatea angajatilor, parafiscalitatea, birocratia, legislatia „incalcita“ sunt doar cateva dintre problemele care pun piedici in calea dezvoltarii multora dintre societatile romanesti.

S-a tot vorbit despre greutatile pe care le intampina salariatii, dar despre nevoile angajatorilor s-a spus foarte putin. Si, din pacate, acestea sunt destul de multe si joaca un rol decisiv in dezvoltarea economica a unei tari.

Daca ar fi sa facem un top al celor mai mari probleme carora trebuie sa le faca fata angajatorii, primul loc ar putea fi ocupat de criza fortei de munca. Pe locul doi poate sta birocratia, care ii "zapaceste" pe cei mai multi dintre patroni. Nici legislatia muncii nu este prea clara si, mai mult de atat, pune "bete in roate" angajatorilor care se vad obligati sa inchida ochii in fata "boroboatelor" facute de unii dintre salariati. Un alt motiv pentru care reprezentantii firmelor au dureri de cap este legat de fiscalitatea paralela, pe care nimeni, nici ministrul finantelor, nu pare dispus sa o vada. Aderarea la Uniunea Europeana ne-a mai adus un pocinog - alinierea la directivele CE. Astfel, firmele romanesti care pana mai ieri se luau la tranta cu legislatia autohtona, trebuie sa faca fata, dupa 1 ianuarie, si normelor legale adoptate in tarile comunitare. Si n-ar fi nimic daca angajatorii ar avea informatiile privind aceasta legislatie in timp real.

Locul I: criza fortei de munca

Revenind la prima pozitie din top, si anume criza fortei de munca inregistrata in cele mai multe dintre sectoarele economice, trebuie sa spunem ca atrage dupa sine si alte probleme.

"La ora actuala, generatia mai tanara dovedeste o lipsa de responsabilitate rar intalnita. Sunt candidati care promit ca vin la un interviu de angajare si nu fac acest lucru. Au fost cazuri in care ne-au rugat sa alegem pentru intalnire ora 20.00, motivand ca pana atunci sunt la job si i-am asteptat inutil. Ba, mai mult, nu au mai raspuns la mobil ori si-au inchis telefoanele. Este vorba, de fapt, despre neseriozitate.

Profitand de conjunctura, foarte multi candidati formuleaza cereri de salariu care nu au nicio legatura cu pregatirea lor sau cu realitatea. Ei nu-si dau seama ca in acest fel si-au redus drastic sansele de a fi chemati la o intrevedere.

O alta problema care exista este relocarea de personal. Foarte multe companii isi extind activitatea in tara, iar in zonele in care intra nu exista personal calificat, fiind necesara o relocare de angajati. Multi refuza acest lucru, un motiv fiind legat si de infrastructura inexistenta in regiunile respective. Un om care munceste intr-un loc indepartat isi doreste ca la sfarsit de saptamana sa vina acasa. Ei bine, pentru a face acest lucru are nevoie de conditiile necesare. Naveta, in general, se face cu trenul, iar serviciile CFR lasa mult de dorit.

Mercenariatul este, de asemenea, foarte uzitat. Pentru cativa banuti in plus, oamenii pleaca la un alt angajator. In plus, sunt cazuri in care candidatii la un post mint atunci cand isi intocmesc CV-ul. Fie spun ca au facut un MBA inexistent, fie omit sa treaca anumite perioade in care au lucrat intr-o firma de la care pot obtine referinte proaste.

Societatea noastra a facut chiar un formular special pentru candidati, pe care acestia il semneaza si care este baza interviului pe care-l sustin in fata angajatorului care ne este, de fapt, client. In acest mod ne avertizam clientii ca firma noastra nu e responsabila de eventualele nereguli care apar in comportamentul candidatului", ne-a declarat Daniela Necefor, director general Total Business Solution, firma de consultanta resurse umane.


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.