Companiile sondeaza periodic piata pentru a vedea daca-si rasplatesc competitiv salariatii

Asa cum salariatii vor sa stie cat castiga colegul, companiile vor si ele sa stie cum isi platesc angajatii comparativ cu restul pietei. Studiile salariale nu spun cat ofera concurenta, dar dau o imagine de ansamblu necesara fidelizarii angajatilor.

"Studiile salariale sunt un instrument absolut necesar, mai ales in conditiile actuale in care concurenta pe piata de munca este din ce in ce mai acerba", considera Oana Botolan, Country Manager al ConsulTeam Romania, partener Mercer, care arata ca rata fluctuatiei de personal este in Bucuresti de 15,7%. In unele domenii precum call-centerurile din telecom sau IT, aceasta poate ajunge si la 40%. De necesitatea studiilor s-au convins si multi angajatori. Daca in 2003, la studiul Mercer participau 50 de companii, in 2006, numarul acestora a ajuns la 90.

"Marirea de salariu, instrumentul clasic folosit pentru fidelizarea angajatilor va fi inlocuit de: masina de serviciu, posibilitatea cumpararii masinii de serviciu la un pret inferior pietei, echipament high-tech, posibilitatea cumpararii de actiuni, actiuni-fantoma, plan de pensii, asigurari de viata / sanatate si oportunitati de formare profesionala", arata Simona Tapoca, consultant al Pluri Consultants Romania, partener strategic al Hewitt Associates. Pluri realizeaza studiul "Total Compensation Measurement", de masurare a tuturor compensatiilor oferite de companii angajatilor sai.

Studiile de salarii capata o importanta cu atat mai mare in cazul companiilor ce-si fac intrarea pe piata romaneasca, precum si a celor ce se extind in tara. Studiul Mercer imparte piata muncii in Bucuresti si "in afara Bucurestiului" deoarece realizatorii au considerat prea putine date pentru o impartire pe regiuni. In provincie, adesea, agentii economici spun ca isi cunosc piata si concurentii.

"Industriile reprezentative pentru studiile de salarii din Romania sunt Pharma si FMCG, la care se adauga, in proportii mai mici, IT&C, Banci si retail. Ceea ce ne-a surprins in campania de recrutare de companii pentru Studiul Total Compensation Measurement a fost explozia de interes din partea unor industrii care au stat in umbra, cum ar fi Publicitatea", arata Tapoca. Ea mai arata, de asemenea, ca pe fondul unei mari crize de personal sunt mai multe companii interesate din Retail, Asigurari si din diferite ramuri industriale (constructii, metale, automotive, electrice si electronice, chimica). Pluri realizeaza si un studiu de "engagement" care ofera opiniile angajatilor despre pachetul de compensatii si beneficii si indica exact componentele pachetului de compensatii si beneficii asupra carora trebuie actionat pentru a retine, motiva si fideliza angajatii.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.