2006 a adus nou, in materie de trenduri editoriale, chicklit, industria Dan Brown, audiobookuri si carti de self-help.

In lumea editoriala, trendul face vinzarea buna, industria cartilor aliniindu-se, la nivel de tendinte in vinzari, celor producatoare de haine, cosmetice, decoratiuni interioare si alte domenii supuse legilor marketingului agresiv si "modelor trecatoare". "In lumea editoriala nu se poate vorbi despre trenduri in afara vinzarii: ceea ce vinde fara publicitate stabileste trendul si investitia in publicitate; categoric, acesta a fost anul templieri-lor si al femeilor de succes care citesc literatura pe masura", spune Bogdan-Alexandru Stanescu, editor la Polirom.

Industria-capusa

Dupa ce, in anii trecuti, Dan Brown a facut furori cu "Codul lui Da Vinci", anul acesta, foarte multi autori s-au imbogatit peste noapte parazitind cele patru romane lansate si relansate in diverse variante la RAO: "Codul lui Da Vinci", "Ingeri si demoni", "Conspiratia" si "Fortareata digitala". Pe de-o parte, sint autorii care au dat de pamint cu legile fictiunii si s-au apucat, pur si simplu, sa scrie carti in care explica, punctual, ce este adevarat si ce este inventie din cartile lui Brown.

Pe de alta parte, sint cei care au facut ghiduri turistice care urmaresc traseul eroilor din romanele lui Brown. RAO a publicat anul acesta doua astfel de ghiduri: "In lumea romanelor lui Dan Brown", de Oliver Mittelbach, si "Codul lui Da Vinci. Ghid de calatorie", un volum coordonat de Jennifer Paull si de Christopher Culwell. In plus, au aparut zeci de titluri, atit pentru copii, cit si pentru adulti, cu templieri in centrul atentiei.

Galeria multimedia

Audiobookurile de la Humanitas reprezinta o noua tendinta in domeniul editorial, desi nu se poate vorbi despre acest proiect ca despre un mare succes. Factorul noutate si modul elegant in care arata CD-urile, precum si vocile celebre care citesc din autorii selectati dau greutate acestei colectii. Oana Pellea, Andrei Plesu, Gabriel Liiceanu sint doar citeva nume din seria multimedia de la Humanitas. Cartea Romaneasca si-a facut, de asemenea, un obicei din insertia de CD la majoritatea cartilor, pe care sint fragmente din carte in lectura autorului, impresii, muzici si alte brizbizuri.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.