Surorile din flori ale marcilor cu staif au descoperit metode de a se infiltra chiar si in marile magazine.

Peste o suta de milioane de falsuri branduite invadeaza in prezent vechiul continent, arata un studiu recent al Uniunii Europene. Contrabandistii au lasat-o mai incet cu parfumurile si imbracamintea si s-au reprofilat pe tehnologie si pe medicamente.

Sub acoperire la pret ridicat

Romania, alaturi de Bulgaria si Azerbaidjan, apare in cercetarea UE la faptul divers: oficialii au intilnit in aceste tari statii de petrol falsificate. Potrivit informatiilor date de Gabriel Turcu, presedintele Asociatiei Romane Anti-Contrafacere REACT Romania, falsurile de la noi nu ur-meaza insa tendintele confirmate in UE. Chiar daca magazinele si tarabele autohtone sint pline de clone la parfumurile de lux, accesorii de telefonie mobila, incaltaminte si imbracaminte sport, ele au scazut de la 60%, inainte de 2000, la 30% anul trecut.

In UE, falsurile s-au inmultit de zece ori in ultimii opt ani, producatorii recurgind la o serie de tactici de infiltrare sub acoperire. Daca in 1998 UE numara zece milioane de produse, in prezent numarul acestora a ajuns la o suta de milioane. Oferta, de asemenea, s-a diversificat si si-a schimbat punctele de interes. La monitorizarea din 1998, falsificarea viza doar marcile de tigari, CD-uri, parfumuri si imbracaminte. Acum, contrafacerea pindeste orice marca: tuburile de Colgate, pungile cu Persil, ceaiurile Lipton, aparatele Gillette, telefoanele Nokia sau imprimantele HP.

Valoarea totala ajunge la 2,8 miliarde de euro, iar hainele reprezinta doar 2%. Tarabele din piata nu mai sint singurele locuri care intimpina cumparatorii, cu produse contrafacute, ei fiind oarecum avertizati asupra inselaciunii prin pretul mic si spatiul inadecvat de existenta al unui parfum CK. Mai nou, ele reusesc sa se infiltreze chiar si in marile magazine sau sa fie vindute pe Internet, la preturi ridicate.

Inselati de bunavoie

"China expediaza containere din marile porturi, la fiecare secunda. Falsurile sint atit de bine facute, incit inspectorii nu isi pot da seama de diferenta dintre cele originale si celelalte", declara John Pulford, seful directoratului pentru taxe din cadrul UE. Conform brandchannel.com, cele mai multe falsuri vin din China, Thailanda si Coreea de Sud. Cind vine vorba despre Romania insa, falsurile sint usor de identificat, chiar si de catre consumator, arata Gabriel Turcu.

"Nu exista mentiunea importatorului pe produs, ambalajul este de proasta calitate, iar garantia nu exista. Contrafacutele sint cumparate cu buna stiinta de consumatori, datorita preturilor mici. Cind vine vorba despre electrocasnice, romanii sint putin mai sceptici", sustine presedintele REACT Romania.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.