Cind vine vorba despre distractie, romnii nu se dau in laturi de la nimic. O noua distractie, "motorizata", incepe sa-si faca simtita prezenta, atit pe litoral, cit si in zonele cu lacuri, cum ar fi in afara Bucurestiului. "Datul" cu skijetul.

Skijetul este, in fapt, o combinatie intre barca si motocicleta. Iar cine nu s-a dat pina acum cu o asemenea "masinarie", nu stie ce pierde. Senzatia pe care ti-o da "plimbatul" cu skijetul este unica, mai ales pe intinderile mari de apa cum ar fi marea sau oceanul. Este asemanatoare cu mersul pe motocicleta, dar datorita faptului ca nu esti marginit de nimic, cum ar fi soseua, cu skijetul senzatia de libertate este foarte pregnant accentuata.

In plus, si senzatia de viteza este mult mai mare. Simti ca este dubla fata de viteza reala. intr-un cuvint, cind spui skijet, spui adrenalina, foarte multa adrenalina. "Piata skijeturilor a crescut foarte mult, in special in ultimii doi ani. De fapt, pot sa spun despre aceasta piata ca este intr-o crestere accelerata, anul 2005 crescind fata de 2004 cu aproximativ 50%", spune Veronica Popa, marketing advisor la compania Euronautica. Daca pina nu demult, skijeturile erau cumparate de diferite firme in vederea inchirierii, acum sint cumparate tot mai mult de persoane particulare.

"Raportul s-a inversat in favoarea persoanelor fizice. Ce este interesant este faptul ca nu exista o selectare a targetului in functie de virsta, skijeturile fiind cumparate de oameni cu virste cuprinse intre 20 si 50 de ani. in plus, acestea sint cumparate si de persoanele cu venituri medii datorita faptului ca pot fi achizitionate si in leasing", mai spune Veronica Popa.

Ce prefera romanii?

Ca de obicei, si la achizitionarea unui skijet, romanii se ghideaza dupa principiul "sint prea sarac ca sa-mi iau un lucru ieftin". De fapt, se pare ca acesta expresie este adinc impregnata si in constiinta persoanelor cu multi bani. Acest lucru se poate proba foarte simplu daca ne uitam la masinile de pe strazile patriei.

"Cum se intimpla si in cazul masinilor, oamenii vin, de multe ori, cu gindul de a-si cumpara unul mai ieftin sau mediu ca pret si in cele din urma il aleg pe cel care le place cel mai mult, adica pe cel mai scump, deci si cel mai performant" explica reprezentanta firmei Euronautica.
intr-adevar, la ora actuala, cel mai cerut skijet in Romania este modelul cel mai cerut si la nivel mondial. Cu o putere incredibila pentru o "barcuta" de 215 cai putere ( o Dacia Logan are cam 60 de cai putere), propulsat de un motor supraalimentat cu intercooler, RXP este cel mai puternic skijet de apa construit vreodata. Cu un design schimbat radical si cu o punte ce ii confera exclusivitate, noul RXP se transforma peste noapte intr-o masinarie de creat senzatii tari.

Pentru aceasta ii vin in ajutor mai multe dotari, printre care computerul de bord cu 19 functii (nivelul de combustibil, presiunea scazuta a uleiului, voltmetrul, tahometrul, supraincalzirea motorului, orele de utilizare, viteza, busola, starea motorului, temperatura apei, indicator trim, si altele) , trimul electric si sistemul O.P.A.S (off-power assisted steering) ce permite folosirea directiei chiar si atunci cind motorul este oprit.

Bijuterii tehnologice

Ca si masinile sau motocicletele, skijeturile mai putin performante (mai putini cai putere) sint mai ieftine, iar cele mai performante, mai scumpe. Astfel, un skijet de 70 de cai putere poate depasi 250 de milioane de lei vechi, dar luat la mina a doua, pretul se injumatateste. In privinta skijeturilor ce depasesc 100 de cai pu-tere, acestea pot sa coste 350 de milioane de lei. Daca vorbim insa de "Rolls-ul" skijeturilor, RXP-ul de 215 cai putere, pretul acestuia poate depasi jumatate de miliard de lei vechi. Pe buna dreptate, ne-am putea intreba de ce costa atit de mult avind in vedere ca este, in fapt, doar o barca cu motor. Da, dar este o barca cu motor destinata unei distractii "de lux". In plus, tehnologia aflata pe un skijet este intotdeauna una de ultima ora.

Skijeturile de ultima generatie sint dotate cu un computer de bord care asigura puterea variabila a motorului. Sau alte dotari cum ar fi sistemul D-SeaBel (pentru reducerea zgomotului), sistemul OPAS (asigura manevrarea directiei skijetului chiar si atunci cind motorul este oprit), sistemul DESS (permite recunoasterea cheii pe baza de cod electronic), suportul pentru sustinerea plansei (bodyboard sau surfboard). In fine, dupa marime, skijetul poate fi pentru o singura persoana, pentru doua sau pentru trei persoane. Mai exista o varianta de skijet conceputa special pentru cei care vor sa-l piloteze stind in picioare. in plus, orice skijet este dotat cu un cirlig ce permite fixarea unui cablu pentru practicarea schiului nautic. Ce-ar mai fi de spus? Sa inceapa distractia!!!


Despre autor:

Sursa: 7plus.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.