La inceput, figurile lor nu-ti spun mare lucru. Cu vremea, insa, replicile pe care le spun se lipesc de tine, iar personajele si produsele lor intra in viata ta

O tara de casting numita romania. Publicitatea fabrica vedete din oameni obisnuiti, iar personaje ca dorel, gogu sau tanti maria devin unele dintre cele mai populare figuri. La inceput, figurile lor nu-ti spun mare lucru. Cu vremea insa replicile pe care le spun se lipesc de tine, iar personajele si produsele pe care le promoveaza intra in viata ta.

Publicitatea se foloseste de oameni deja celebri, care pentru sume mari accepta sa-si lege numele de un anumit produs, dar si de oameni mai putin cunoscuti sau de-a dreptul anonimi, care pentru mult mai putini bani ajung sa se identifice in ochii consumatorului cu brandul promovat. De multe ori, "the guys next door" ajung sa fie mai indragiti de public decit vedetele en titre, lumea le preia replicile sau gesturile, iar personajele interpretate de ei intra in folclor. De aici pina la identificarea cu respectivele personaje nu mai e decit un pas foarte mic si, prin urmare, campaniile publicitare isi ating cu eficienta tinta. In spatele acestui succes stau, in primul rind, creativitatea publicitarilor si o buna strategie de marketing, dar si talentul sau carisma unor oameni simpli.

Dorel nu bea, dar calareste

"Vizionam, la un moment dat, propunerile realizate de casa de productie si am ajuns la concluzia generala ca Romania e o tara de casting pentru Unirea", povesteste Codin Caradimu, copywriter NextCap, cel care a facut valuri cu gasca lui Dorel, Gogu&Co. in seria reclamelor pentru Unirea.

In viata de toate zilele, Dorel este cascador si oltean, il cheama Aurel Boata, are 33 de ani, o ferma si cinci cai pe care doreste sa ii inmulteasca. "Cold Mountain", "James", "7 secunde" sint doar citeva dintre peliculele hollywoodiene in care si-a incercat talentul baiatul cuminte de la Unirea, care a fost eroul tuturor caderilor de pe cal din ultimii sase ani in Romania (a filmat peste 20).

Specialistul in trinte la calarie a devenit insa celebru descarcind o basculanta cu nisip. "Ma recunoaste lumea pe strada. Unii mai rid de mine, altii ma felicita. Nu ma asteptam sa ajung aici. De unde am plecat eu si unde am ajuns!... Pentru mine, Dorel inseamna un baiat cuminte. Golanii maninca seminte, joaca barbut. Ma inteleg foarte bine cu ceilalti din gasca Unirea, care sint toti actori. Sintem prieteni. Iesim des, dar nu se intimpla ca in reclama. Eu nu beau, nu le am cu bautura", povesteste protagonistul Unirea.

De la ziarist, la sofer pe basculanta

Pentru iubitorii de reclame, este inconfundabilul sofer de basculanta din reclamele Unirea. Cititorii de ziare il pot gasi insa in spatele semnaturii Mihai Antoci, acesta fiind reporter de investigatii la "Gazeta de Bucuresti". "Filmul este o preocupare de-a mea de zeci de ani", explica Antoci motivul pentru care a decis sa participe la castingul pentru Unirea, alaturi de aproximativ 200 de alti pretendenti la rol.

Desi nu este foarte incintat de ideea de a sta ore intregi pe platourile de filmare, ziaristul cocheteaza de mai multi ani cu camerele de luat vederi. Inainte de 1989, a fost corespondent de Craiova pentru Televiziunea Nationala, perioada in care a cistigat si premii pentru film, iar in urma cu aproximativ doi ani a facut pe arcasul la Calugareni, in filmul englezesc "Griffin". Antoci a mai aparut in "Baieti rai" si in spotul pentru Palinca de Bihor.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.