Cele mai circulate artere din Bucuresti poarta ghinion conducatorilor auto.

Peste o suta de accidente de circulatie au avut loc, in 2005, pe Soseaua Mihai Bravu - zona foarte aglomerata - si s-au soldat cu 6 morti si 126 de raniti. Brigada de Politie Rutiera (BPR) a Capitalei a prezentat, ieri, cele mai fierbinti puncte in care se produc tragediile, acesta fiind si motivul pentru care s-a decis si suplimentarea numarului de politisti care asigura supravegherea traficului.

Daca luam in calcul cresterea parcului de masini, in perioada 2001-2005, la care se adauga lipsa locurilor de parcare si dezordinea din trafic, avem o imagine clara a ceea ce se intampla pe strazile din Bucuresti. Politistii spun ca, in acelasi timp, cresterea economica a marcat o dezvoltare fara precedent a transporturilor rutiere de marfuri si de calatori, fiind atins un indice de motorizare de aproximativ 430 autovehicule la mia la locuitori fata de 130 autovehicule in celelalte orase din tara. Toate aceste aspecte dau nastere unui risc mare de victimizare, prin accidente grave de circulatie, provocate in mare parte de traversarile haotice ale pietonilor. In urma analizei situatiei evenimentelor produse anul trecut, conducerea BPR a identificat zonele cele mai periculoase. Pe primul loc in topul "negru" se situeaza Soseaua Mihai Bravu.

110 accidente in care 6 persoane si-au pierdut viata, 32 au fost ranite grav, iar 94, usor. Cifre alarmante care dovedesc, fara nici un alt comentariu, ca situatia a scapat de sub control. Bd. Iuliu Maniu ocupa locul doi, cu 86 de tragedii, 4 decese, 17, raniti grav si 78, usor. La mica diferenta, urmeaza Soseaua Pantelimon: 80 de accidente, 3 morti, 21 de raniti grav si 65, usor.

Soseaua Colentina, a bifat, anul trecut, 78 de nenorociri, soldate cu 2 morti, 18 raniti grav si 64, usor. Desi s-au inregistrat 58 de accidente, pe Splaiul Independentei nu a murit nimeni, insa 12 persoane au suferit rani serioase, iar alte 60 au fost ranite usor. Chiar daca pe Soseaua Stefan cel Mare se afla sediul Politiei Romane, acest lucru nu i-a impiedicat pe soferi sa ignore normele de circulatie. 52 de infractiuni savarsite, 3 morti, 13 raniti grav si 44 de raniti usor. Acesta este bilantul inregistrat in 2005.

Soseaua Bucuresti - Ploiesti nu mai e prima

Nici pe Calea Grivitei, lucrurile nu au stat mai bine. Politistii au fost solicitati sa intervina la 49 de evenimente, soldate cu ranirea grava si usoara a 17 oameni, respectiv 34. Pe Bd. Basarabia au fost comise 48 de fapte, in care o singura persoana si-a pierdut viata, 12 au fost ranite grav, iar 45, usor. In cele 47 de accidente produse pe Soseaua Oltenitei, 3 persoanu au murit, 12 au avut nevoie de spitalizare indelungata, iar 36 au fost ranite usor. Paradoxal, Soseaua Bucuresti - Ploiesti nu se mai afla in fruntea topului "negru". Montarea sistemului video de supraveghere a traficului a dus in doar o luna la diminuarea semnificativa a tragediilor care se inregistrau la tot pasul. Doar 43 de accidente, cu 6 morti, 14 raniti grav si 33 raniti usor. In Drumul Taberei au fost comise 42 de accidente, in care 5 oameni si-au pierdut viata, iar alte 47 au avut nevoie de ingrijiri medicale. Ultimul pe lista este Bd.I.C. Bratianu, cu 31 de fapte, un mort, 8 raniti grav si 25, usor.

Analiza intocmita de conducerea BPR a dat la iveala si cauzele producerii nenorocirilor. Pe soselele Mihai Bravu, Colentina, Stefan cel Mare, Bd. I.C. Bratianu si Splaiul Independentei, traversarile neregulamentare ale pietonilor si nerespectarea culorii rosii a semaforului de catre soferi au fost principalele motive care au dus la tragedii. Pe Bd. Iuliu Maniu, Soseaua Pantelimon si Calea Grivitei regasim indisciplina pietonilor, dar si neacordarea de prioritate a soferilor. Bd. Basarabia si Soseaua Oltenitei se remarca tot prin indisciplina pietonilor. Pe Soseaua Bucuresti - Ploiesti si Drumul Taberei, principalele cauze ale nenorocirilor au fost tot traversarile aiurea ale pietonilor, dar si nepastrarea unei distante corespunzatoare intre autovehicule si viteza excesiva.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.