Jumatate dintre proiectele alese pentru a da din martie suflu nou grilei TVR sint independente si anunta curajos ca in postul condus de Tudor Giurgiu primavara e pe-aproape. Televiziunea publica a constatat insa ca nu are bani suficienti pentru toate productiile cistigatoare si a inceput deja sa-si trimita la plimbare laureatii.

21 de proiecte de emisiuni dintre cele 42 alese sa intre in grila de primavara a canalelor unu si doi ale postului public sint realizate de producatori independenti. Dupa ce au spart monopolul de stat, isi fac ultimele retusuri inainte de negocierile finale. Bugetele, prezentatorii si orele de difuzare sint ultimele lor pietre de incercare. Tocmai de aceea, secretomania ramine inca pentru cei mai multi a doua lor natura.

Exceptia care da nota

Dupa trista experienta avuta acum doi ani tot la TVR cu un proiect asemanator de film documentar, cind un concurs pe care il cistigase a fost anulat subit, Ovidiu Georgescu o pateste din nou. "Traitori pe o fisie de pamint", o docu-drama selectionata de TVR 2 pentru a intra in grila din martie, a fost refuzata dupa ce initial fusese desemnata cistigatoare.

"E o mare magarie ce s-a intimplat la acel concurs. Nu inteleg de ce se mai organizeaza astfel de selectii", spune dezamagit Georgescu. "La estimarea de buget pe care am cerut-o, Georgescu a trecut 30.000 de euro pentru un episod, in conditiile in care noi putem plati cel mult 3.000. L-am selectat pe criteriul calitate, insa bugetul nu ne permite sa-l cumparam la acest pret", se apara directorul TVR 2, Razvan Nicolescu. "Televiziunea publica are 600.000 de dolari sa dea pentru drepturile de autor ale unei emisiuni de divertisment a lui Lazarov, dar nu gaseste bani pentru un film documentar", mai spune Georgescu.

In rest, toate bune

"Viata domnului Lazarescu", tot un documentar, insa de data aceasta intr-un singur episod, a fost mai norocos, fiind selectionat de catre TVR 1 pentru noua sa grila. Produs de catre Videograma, documentarul intentioneaza sa mearga pe firul vietii personajului care l-a inspirat pe Cristi Puiu in filmul sau, "Moartea domnului Lazarescu". "Documentarul va reconstitui viata lui Tudor Popescu, persoana dupa care Puiu mi-a confirmat ca s-a inspirat in crearea lui Lazarescu. Cum personajul real a murit in luna septembrie a anului trecut, voi incerca sa reconstitui povestea sa din marturiile vecinilor, rudelor si chiar ale lui Cristi Puiu", declara regizorul Sorin Avram.

Vintila la drumul mare

"O tura de aventura", care urmeaza sa ruleze pe TVR 1, este un "travel clasic, pe modelul emisiunilor de la Discovery Channel, care mizeaza pe un montaj alert si o grafica atractiva", dupa cum o descrie Liviu Sandulescu de la Island Film. "Vom trimite o echipa care sa prospecteze terenul inainte de a incepe orice aventura, urmind sa aratam nu doar locuri, ci si povesti ale oamenilor din zona sau ale turistilor", adauga acesta. Proiectul a necesitat o luna pentru a fi finalizat, iar emisiunea, care va fi prezentata de Marius Vintila, a fost deja trasa intr-un episod-pilot.

Distractie la rating bun

Mai putin batute in cuie sint lucrurile in cazul emisiunii "Top invers", produsa de Media Factory. "Va fi un show de entertainment in care vom face un clasament al celor mai proaste reclame, stiri sau aparitii din timpul unei saptamini", dezvaluie totusi Marius Toader, care a mai spus doar ca intentioneaza ca emisiunea sa fie realizata in coproductie cu postul public.

Doua dintr-o lovitura

Format Factory este una dintre putinele case de productie care au avut doua emisiuni cistigatoare la concursul TVR: "Lumea citeste" (TVR 1) si "Cool hunting" (TVR 2). Inititulata initial "Cooltura", "Lumea citeste" va merge in mare pe un format frantuzesc, care il are ca prezentator pe celebrul Bernard Pivot. Locul lui va fi luat insa la TVR de "catavencul" Ioan T. Morar. "Vom initia o dezbatere lejera si plina de umor despre cultura, in fata careia cel mai putin culti nu se vor simti batjocoriti", spune Corina Radulescu de la Format Factory.

Targetul emisiunii "Cool hunting" va fi format, in schimb, din tineri pina-n 25 de ani, care "vor putea afla tot ce e mai cool in materie de toale, muzica sau gadget-uri", dupa cum dezvaluie aceeasi Radulescu. Dupa ce a rulat pret de citeva editii pe Antena 1 ca format-pilot, de unde a plecat din cauza costurilor foarte mari, "Cool hunting" intentioneaza sa ajute la intinerirea audientei pe care si-o propune postul doi al televiziunii publice.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.