La inceput au fost corturile. Apoi rulotele. Au urmat hotelurile si, pentru cei care vroiau un „pied a terre“, cum spun francezii, casele de vacanta - fie cu un singur proprietar, fie popularul time-share, care la romani nu a prea prins, dar care e foarte infloritor in strainatate. Iar acum s-a ajuns la noi culmi in turism - un tip de time-share care poate costa 10 milioane de dolari. Si asta doar ca taxa de inscriere.

Cea mai noua tendinta in materie de turism sunt cluburile exclusiviste, unde au acces doar membrii dispusi sa scoata din buzunar cotizatii de ordinul milioanelor de dolari. Conceptul este destul de simplu: o persoana sau o companie cu resurse financiare considerabile cumpara proprietati imobiliare extrem de valoroase in cele mai frumoase zone din toata lumea, le organizeaza sub egida unui club, iar apoi le ofera pentru perioade bine stabilite de timp celor care doresc sa aiba parte de cele mai luxoase castele, cele mai spectaculoase peisaje si cele mai exclusiviste servicii, in conditii de intimitate absoluta. Inventatorul conceptului este Rob McGrath, directorul executiv al firmei Tanner & Haley, care, in 1998, a avut ideea de a oferi astfel de servicii. Exclusive Resorts - compania detinuta de fostul sef AOL Steve Case - si Tanner & Haley isi impart 80% dintr-o piata estimata la peste un miliard de dolari (de la 130 de milioane in 2003).

La cresterea pietei va contribui cu siguranta si noul-venit - Yellowstone Club -, care este deocamdata o comunitate privata de schi si golf. Membrii vor plati o taxa de inscriere intre patru si 10 milioane de dolari (in functie de data la care se inscriu), care le va asigura sejururi intr-un castel din Anglia sau Irlanda, o vila in Toscana, un teren privat de golf din Scotia, precum si diverse plaje si centre de infrumusetare din toata lumea.

De asemenea, vor avea si dreptul de a utiliza cele doua iahturi ale clubului si o flota de aeronave particulare. Clubul se va numi Yellowstone Club World si, la fel ca si restul de aproximativ 30 de companii similare de pe piata, le va oferi membrilor, pe langa sederea in locuri nemaiauzite si nemaivazute, servicii de concierge (personal disponibil la orice ora din zi si din noapte pentru a satisface orice dorinte), ocupandu-se si de aranjamentele de calatorie, conform Wall Street Journal. Seful Microsoft Bill Gates face parte dintre membrii Yellowstone Club, iar un "upgrade" la statutul de membru al noului Yellowstone Club World l-ar costa doar doua milioane de dolari (tarifele cresc exponential, ajungand la 10 milioane de dolari pentru ultimii inscrisi).

Majoritatea cluburilor percep taxe de inscriere care variaza intre 300.000 si 500.000 de dolari si cotizatii anuale de aproximativ 10.000-20.000 de dolari. Clubul Yellowstone va solicita insa taxe anuale cuprinse intre 60.000 si 100.000 de dolari.

Acest segment ultra-exclusivist al industriei turismului si-a indreptat atentia, la inceput, catre milionarii in dolari. Dar, cum piata evolueaza si cerintele clientilor cresc si ele, cluburile se ajusteaza la realitate, incercand sa atraga atat mega-miliardarii cat si pe cei care dispun de fonduri mai modeste - a se intelege acea categorie de turisti care pot plati cam 150.000 de dolari ca taxa de inscriere. Preturile mai mici se adreseaza si celor care stau foarte bine cu banii, dar mai prost cu timpul - de pilda, clubul Exclusive Resorts a lansat o oferta denumita Affiliate, pentru care se plateste o taxa de inscriere de doar 195.000 de dolari (mai putin de jumatate din nivelul normal), pentru cei care nu reusesc sa incropeasca o vacanta mai lunga de 15 zile, asa incat nu ar avea sens sa cumpere un pachet mai complex.


Despre autor:

Business Magazin

Sursa: Business Magazin


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.