Refacerea infrastructurii rutiere si feroviare distruse in urma ploilor abundente din perioada aprilie-septembrie costa 480 milioane de euro. Unele lucrari vor dura pana in 2007.

Costurile totale ale lucrarilor de refacere a drumurilor, podurilor si portiunilor de cale ferata afectate de valurile de inundatii care au lovit Romania in perioada aprilie- septembrie se ridica la 480 milioane de euro. Din aceasta suma, pagubele produse la infrastructura rutiera se ridica la 298 milioane de euro, iar fondurile necesare reconstructiei sunt asigurate de la buget (40 milioane de euro) si de la institutiile financiare internationale. Pentru finantarea lucrarilor cu inca 91 milioane de euro autoritatile poarta discutii cu Banca Europeana de Investitii.

CAI FERATE.

Refacerea infrastructurii feroviare distruse costa 182 milioane de euro, din care 34 milioane de euro provin de la bugetul de stat, 21,6 milioane de euro de la BDCE, 16,95 milioane de euro vor fi asigurate prin fonduri nerambursabile ISPA, urmand ca BEI sa acorde un imprumut de 92,93 milioane de euro. Componenta locala la finantarea externa va fi de 16,44 milioane de euro.

PAGUBE.

Inundatiile au distrus 750 de kilometri de drumuri nationale, 204 poduri si 5.544 de podete. Patru poduri au fost total scoase din functiune: cel de la Maracineni, podul de la Bucov - Prahova (redeschis pe 10 octombrie, dar pe care se circula cu restrictie de viteza), Gatejesti - Valcea (care se va deschide maine) si cel de la Mioveni - Arges. "Podul de la Maracineni se va deschide cel mai tarziu la 1 noiembrie", a declarat ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre.

TERMENE.

Ca urmare a inundatiilor au fost afectati aproape 60 de kilometri de cai ferate, 23 de poduri si 7 podete. Reconstructia podului feroviar de la Comanesti va fi finalizata pe 24 octombrie, in timp ce reabilitarea liniei de la Costinesti va dura pana pe 20 octombrie 2005.

Termenul-limita pentru redeschiderea circulatiei pe podurile feroviare de la Putna Seaca (Vrancea) este 1 noiembrie (pe o singura linie), o data cu podurile de la Babeni (Valcea) si Stalpeni (Arges). Pentru 2007 este prevazuta redeschiderea circulatiei pe podul de la Gradistea (Giurgiu).

BUGET

In ceea ce priveste fondurile bugetare alocate ministerului, Dobre s-a declarat multumit de cuantumul acestora. "Bugetul este satisfacator, este un buget semnificativ mai mare decat cel din 2005. Pe de alta parte, avem o crestere de circa 40% in ceea ce priveste creditele externe", a precizat Dobre.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.