Magazinul a fost deschis in Bucuresti pentru persoanele cu o situatie precara, care pot cumpara de aici alimente si alte bunuri la preturi simbolice.

Beneficiind de sprijinul Primariei Sectorului 1, initiativa este menita sa vina in ajutorul familliilor si persoanelor cu o situatie precara, oferindu-le posibilitatea de a cumpara alimente si alte bunuri de utilitate zilnica la preturi simbolice.

  • Conceptul magazinului - Produse donate

Produsele disponibile in magazin sunt donate de companii private, comercianti sau alti producatori, precum Billa, Dr. Oetker si altele. Aceste companii furnizeaza magazinului produse ce pot fi consumate, dar nu mai sunt destinate comercializarii in supermarketuri sau alte magazine, din cauza unor deficiente de ambalaj sau a faptului ca se apropie de termenul de expirare.

  • Cine poate beneficia de acest ajutor

Pentru inceput, beneficiarii magazinului social vor fi 500 de familii cu venituri reduse, aflate in situatii dificile, precum familii monoparentale, familii cu unul sau mai multi membri imobilizati la pat, cu dizabilitati
etc. Familiile au fost selectate de DGASPC Sector 1, impreuna cu membrii din conducerea asociatiei care se ocupa de magazinul social

Clientii selectati primesc o legitimatie de cumparaturi ce poate fi folosita pentru achizitii de maxim 10 RON/ zi, de trei ori pe saptamana. Luand in considerare preturile simbolice ale produselor, aproximativ 30%-50% din pretul de discount, se estimeaza ca aceasta suma permite acoperirea costurilor de achizitie a produselor de strict necesar pentru familiile selectate.

Persoanele cu venituri mici din sectorul 1 pot cumpara insa de la magazinul social doar de trei ori pe saptamana si fara sa depaseasca suma de 10 lei. De asemenea, nu au voie sa cumpere mai mult de trei bucati din acelasi produs, iar in cazul uleiului, care se cauta cel mai mult, nu au voie mai mult de o sticla. „Dorim ca astfel sa nu incurajam specula. Chiar si asa, cu ratia, produsele nu ajung la toata lumea", a declarat directorul magazinului, Simon Suitner, potrivit Adevarul.

Citeste si:
Asociația Montană Carpați lansează proiectul "Plasticul apă nu se...
Asociația Montană Carpați...

Sediul magazinului Somaro se afla in Piata Matache din sectorul 1.

“Sa valorifici produsele care, de regula, sunt scoase din circuitul comercial la preturi extrem de scazute, redand in acelasi timp demnitatea oamenilor care nu-si permit in mod obisnuit sa mearga la cumparaturi si nu au posibilitatea sa aleaga, este un lucru extrem de inteligent. Si toate acestea printr-un sistem care se sustine singur, prin intermediul veniturilor pe care le genereaza. Fiecare produs donat celor dezavantajati de catre persoane individuale sau companii conteaza cu adevarat", spun reprezentantii Fundatiei Katharina Turnauer Privatstiftung Katharina Turnauer, initiator al proiectului Somaro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.