Pe tot parcursul anului viitor, fotografii si reporterii National Geographic vor calatori de-a lungul si de-a latul Romaniei, adunand material pentru un ghid turistic al tarii noastre, ce urmeaza a fi editat sub egida prestigioasei societati. Spre deosebire insa de celebra poveste a Eternei si fascinantei Romanii, nu avem de-a face cu un tun tras din banii nostri, ci cu o mana de ajutor pe care americanii de la USAID o intind turismului romanesc.

Pe 27 septembrie, Ovidiu Iuliu Marian, noul presedinte al Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT), si John Francis, vicepresedinte al National Geographic Society, au semnat si lansat Carta pentru geoturism a Romaniei. Cu ajutorul USAID, Guvernul Romaniei adopta o strategie de geoturism, menita sa genereze o abordare durabila, orientata spre piata, a acestui sector.

Geoturismul, definit de National Geographic ca fiind turismul ce subliniaza caracterul geografic al unei tari - mediul sau inconjurator, patrimoniul, cultura si estetica locuitorilor acesteia, este un concept aflat la inceput. Pana acum, doar doua tari, Honduras si Norvegia, au mai semnat cu National Geographic o Carta similara, motiv pentru care se spera ca Romania sa beneficieze din plin de elementul de noutate si de atentia pe care opinia publica internationala o acorda unor astfel de proiecte.

Primul rezultat concret al acestui parteneriat va fi editarea de catre National Geographic a ghidului pentru Romania, costurile urmand a fi suportate integral de USAID. De altfel, din aceeasi sursa vor fi alocati, in urmatorii 3 ani, 2.000.000 de dolari, bani folositi strict pentru proiecte geoturistice. Ghidul urmeaza sa iasa pe piata in 2007, iar impactul acestuia va fi probabil destul de mare, daca ne gandim la notorietatea si mai ales la respectul de care se bucura National Geographic Society de-a lungul si de-a latul intregului mapamond.

Ghidul in cauza nu urmeaza a fi singurul efect concret al semnarii Cartei. Dupa cum ne-a declarat John Francis, "popularizarea Romaniei ca destinatie turistica deosebita, in toata reteaua media de care dispune National Geographic Society reprezinta un castig de imagine insemnat". Nu ramane decat sa stim sa valorificam reclama gratuita de care vom beneficia si, de altfel, o parte din cele 2 milioane de dolari de la USAID vor merge spre Bucovina, Maramures, Sibiu si Brasov, pentru proiecte menite sa puna in practica noua strategie geoturistica.

In plus, un beneficiu insemnat pentru tara noastra poate veni din intrarea pe asa-numita "spirala a bunastarii" a zonelor cu potential turistic foarte ridicat. Cresterea nivelului de trai ca urmare a veniturilor generate de turism duce la cresterea interesului localnicilor pentru pastrarea intacta a acelor frumuseti naturale, monumente istorice, traditii si particularitati care starnesc interesul turistilor. Iar pe masura ce preocuparea comunitatilor locale creste, cresc si incasarile din turism.


Despre autor:

Gandul

Sursa: Gandul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.