Salariatii de la metrou au fost joi dimineata timp de doua ore, intre 4.00 si 6.00, in greva de avertisment, angajatii solicitand cresteri salariale de 20%, bugetul de venituri si cheltuieli pe 2009 fiind aprobat miercuri in sedinta de Guvern.
In conditii normale, metroul circula incepand cu ora 5.00.

Liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou Ion Radoi a declarat miercuri pentru NewsIn ca aprobarea bugetului Metrorex pentru 2009 nu va opri greva generala de la metrou, care ar putea avea loc incepand din 17 noiembrie, sindicalistii solicitand negocierea contractului colectiv de munca, cu o crestere de 20% a salariului, pentru 2010.

"Nu este asa de importat ca au aprobat bugetul, pentru ca oricum trebuia semnat, noi vom continua protestele si asteptam sa fim chemati la negocieri pentru a semna contractul colectiv de munca pentru 2010, dar nu o vom face decat cu o majorare a salariului de pana la 20%", a spus Radoi.

Circa 200 de angajati Metrorex au protestat marti si miercuri, in fata sediului Guvernului. Liderul sindicatului USLM, Ion Radoi, a declarat ca, dupa 15 minute de asteptari, guvernatii i-au anuntat ca a inceput sedinta de guvern si nu mai au timp de discutii, astfel, angajatii Metrorex vor continua protestele in zilele urmatoare, conform programului anuntat initial. [Greva de avertisment la metrou]

Guvernul a adoptat miercuri bugetul pe anul 2009 al Metrorex, ce include majorarea salariala de 23% aplicabila de la finele anului trecut, dar care prevede totodata anularea cheltuielilor cu tichetele de vacanta si tichetele cadou.

Cu toate acestea, sindicalistii sustin ca marti, 17 noiembrie, va avea loc o greva generala a angajatilor de la metrou, care va bloca circulatia cu acest mijloc de transport pana ora 16.00.

Potrivit USLM, in 2009 numarul calatorilor s-a dublat, de la 300.000 pe zi in 2008, la 650.000 pe zi anul acesta. De asemenea, s-a redus frecventa de circulatie a trenurilor de la cinci la trei minute si s-au dat patru statii in exploatare, fara angajarea altor salariati.

Ion Radoi a mai declarat ca productivitatea muncii la metrou a crescut in 2009 cu circa 30% fata de 2008. "S-au dat in folosinta patru noi statii, fara sa fie nevoie sa fie angajati alti oameni. In aceste statii se lucreaza la casierie, rame de metrou, partea tehnica, etc., ceea ce denota ca exista o crestere a productivitatii muncii cu circa 30% in 2009 fata de 2008, fara niciun fel de cost suplimentar din partea Metrorex", a spus Radoi.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.