Social 21 August 2009 15:48
In noiembrie 2008, Ministerul Sanatatii a cheltuit 25 de milioane de euro pe vaccinuri impotriva cancerului de col uterin. A urmat ca timp de 9 luni, jumatate din durata de viata a vaccinurilor, sa fie folosite doar 2% din acestea. Peste inca 9 luni, vaccinurile, adica 24 de milioane de euro, vor fi bune de aruncat la gunoi

  • 2% vaccinuri folosite, 100% vaccinuri platite

Eugen Nicolaescu, fost ministru la Sanatate, lua anul trecut din bugetul ministerului pentru vaccinul de col uterin suma de 24.855.579 de euro, pentru cumpararea a 330.000 de doze de vaccin. Tot atunci a inceput si campania de vaccinare. [Start la programul de vaccinare impotriva cancerului de col uterin]. Insa pina in acest moment, au fost vaccinate doar 2.615 fetite, adica doua procente din totalul de 110.000 de persoane vizate. In luna ianuarie a acestui an, noul ministru al Sanatatii, Ion Bazac, a stopat vaccinarea din cauza esecului. A urmat o alta incercare, si anume propunerea unei campanii prin care sa se faca cunoscute caracteristicile vaccinului, iar virsta fetelor care urmeaza sa fie vaccinate sa fie intre 12 si 14 ani.

  • Achizitii perverse, efecte adverse

Cele doua vaccinuri care urmau a fi administrate in randul elevelor de gimnaziu din Romania, Gardasil si Cervarix, sunt niste 'prospaturi' pe piata combaterii infectiei cu virusul HPV, eficienta lor fiind testata doar pentru sase ani de la administrare. Astfel ca, din moment ce se administreaza la copii, nu exista probe ale efectelor la maturitate. [Vaccinul contra cancerului de col uterin - popular, dar inca nu vindeca neincrederea] Efectele adverse in tarile in care au fost administrate sint variate: 21 de fete au murit in Statele Unite, unde au fost semnalate 10.000 de cazuri de comportament neobisnuit la vaccin, iar alte doua decese au fost inregistrate in Germania si Austria. Noi am platit pentru toate astea cu 25 de milioane de euro, comenteaza Academia Catavencu.

  • Medicii de familie, transformati in misionari ai cultului HPV


Dupa esecul campaniei de vaccinare din toamna trecuta, Ministerul Sanatatii a infiintat Centrul National de Informare pentru Prevenirea Cancerului de Col Uterin. Centrul detine un site, un telefon verde si, bineinteles, niste oameni care sunt platiti din bugetul Sanatatii. Campania Nationala de Informare pentru Prevenirea Cancerului de Col Uterin este una desfasurata in forta, in care sint implicati oameni devotati, care nu mai stiu ce sa spuna pentru a convinge administrarea vaccinului. Astfel, un numar de 11.000 de medici vor trebui sa 'hipnotizeze' parintii a 110.000 de fete sa le vaccineze rapid. Intre timp, timpul trece, dozele expira, iar doctorilor li se platesc deplasarile care vor avea loc in scopul sustinerii unor conferinte savante, in urma carora sa rezulte convingerea parintilor sa isi vaccineze copiii.


Cititi mai multe in Academia Catavencu


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.