Social 8 Iunie 2009 14:33
Catalin Prunariu, inspector de zbor in cadrul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, prieten cu Mihai Dobre, a declarat sambata Agentiei NewsIn ca a vorbit cu acesta cu 5 secunde inainte sa moara, prin radio, iar Mihai i-ar fi spus ca suspecteaza o defectiune tehnica la aparatul de zbor

"Zburam de noua ani impreuna, cam de cand a inceput el sa zboare. Am vorbit cu el cu cinci secunde inainte sa moara, prin radio. Il urmaream cu totii prin punctul de control al zborului. Mihai suspecta o defectiune tehnica si am incercat sa-i dam variante alternative sa se redreseze, dar, din pacate, nu a mai avut timp", a declarat Catalin Prunariu, fiul astronautului Dumitru Prunariu.

Potrivit acestuia, figura acrobata pe care Mihai Dobre o executa era una normala, pe care o fac toti pilotii, insa, din cauza posibilei defectiuni tehnice, nu a mai putut duce la bun sfarsit acrobatia pe care o executa.

"Noi ne urmaream unul pe altul intotdeauna, cand zburam. El stia ce sa faca, era cel mai bun dintre toti. In aviatie, este o vorba, 'mor asii sau incepatorii'. In acest caz nefericit, s-a intamplat sa moara cel mai bun pilot", a adaugat Catalin Prunariu.

Acesta a mai spus ca avionul pe care il pilota Mihai Dobre, model Extra 300 L, avea "10 ani, dar era unul nou, dupa numarul de ore de zbor, numai 500 de ore de zbor, foarte putine, fiind un aparat de acrobatie".

Directorul Directiei Investigatii Transport Aerian din cadrul Ministerului Transporturilor (MTI), Mircea Ciuca, a declarat, sambata, pentru NewsIn, ca Mihai Dobre ar fi raportat prin radio ca ar avea o problema in aer, insa aceasta este doar o supozitie. Ciuca a adaugat ca investigatia a demarat inca de vineri si va continua pana cand vor obtine toate datele necesare pentru a putea trage o concluzie.

Mihai Dobre, pilotul care a murit, vineri seara, era comandantul aerodromului din Clinceni din 2008, avea 1.000 de ore de zbor si a fost de trei ori campion national la acrobatie aeriana, a declarat, vineri, pentru NewsIn, directorul Aeroclubului Roman, George Rotaru.

"Mihai Dobre avea 1.000 de ore de zbor si pilota de la varsta de 16 ani. Era un pilot foarte bun si a fost de trei ori campion national la acrobatie aeriana. Era foarte apreciat de colegi si un instructor foarte bun de zbor", a spus George Rotaru.

Avionul pe care il pilota Mihai Dobre era un avion de inalta acrobatie, produs in Germania, model Extra 300 L, cu foarte multe ore de zbor, a precizat directorul Aeroclubului Roman.
"Se pare ca a fost o defectiune tehnica, si anume o blocare de comenzi. Inainte de decolare, s-a efectuat controlul tehnic al avionului de mici dimensiuni, conform procedurilor normale", a precizat, vineri, pentru NewsIn, Rotaru.

Accidentul de vineri seara de la Clinceni-Ilfov s-a produs dupa ce avionul pilotat de Dobre - model Extra 300 L, de tip agrement - a intrat in vrie si s-a prabusit la 10 minute de la decolare.

"Comandantul aerodromului Clinceni, Mihai Dobre, efectua o acrobatie, iar dupa ce a facut o figura nu a mai putut redresa avionul de mici dimensiuni si a intrat pur si simplu in pamant. Acesta efectua un antrenament de pregatire pentru mitingul de Ziua Copilului care trebuia sa aiba loc la Clinceni sambata", a declarat, pentru NewsIn, directorul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, Adrian Vasilache.

Se pare ca Mihai Dobre nu a mai putut redresa avionul si s-a prabusit la aproximativ un kilometru de pista, a mai precizat Vasilache. Din cauza acestui accident, mitingul aviatic programat pentru sambata a fost contramandat.

Pilotul efectua o acrobatie extrem de dificila, o coborare pe verticala in spirala, moment in care a intrat in vrie, iar cauza poate fi una de natura tehnica sau o comanda gresita a pilotului, potrivit reprezentantilor Ministerului Transporturilor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.