Social 27 Mai 2009 16:38
833 lei. Pretul este valabil doar in cazul masinilor mici, urmand ca la fiecare 24 de ore taxele sa se dubleze. Iar acesta este doar inceputul!
Cum se ajunge la aceasta suma colosala? Foarte simplu, din prisma primariei sectorului 1 si a societatii comerciale de exploatare si transport auto "C.F.R. TRANSAUTO" S.A.: 238 lei, taxa de ridicare; 238 lei, taxa de transport; 357 lei, taxa de depozitare pentru masinile auto mai mici de 3,5 tone, respectiv 476 lei, pentru masinile de peste 3,5 tone.

La toate acestea se adauga sanctiunea contraventionala de 120 lei, aplicata de politia rutiera, pe langa cele trei puncte de penalizare. Taxele de depozitare auto se dubleaza la fiecare 24 de ore, iar in cazul in care te prezinti sa-ti ridici masina in cel mai scurt timp posibil, pretul nu este redus.

Mai mult, autovehiculele nerevendicate de proprietari in termen de 30 de zile de la ridicare vor fi declarate abandonate si, ulterior, valorificate, fara ca proprietarul sa fi luat insa la cunostinta cele intamplate.

Si totusi, aceasta hotarare emisa de primaria sectorului 1 exista! In conditiile in care afli unde este masina dupa zeci de telefoane la primariile de sector, politia comunitara, rutiera, parcuri auto s.a.m.d., pentru ca nimeni nu are bunavointa sa te instiinteze in prealabil. Mai mult, informatiile sunt eronate: in cazul sectorului 1, angajatii primariei informeaza ca taxa este de doar 200 lei, urmand ca, la fata locului, sa afli cu stupoare adevarata suma, "umflata" de tva, dar si de faptul ca agentii economici au mana libera de la primarie sa perceapa ORICE pret vor; Toate acestea, bineinteles, in conditiile in care, la orele de varf, dar nu numai, nu ti se ofera alte variante cu privire la locurile de parcare.

Momentul adevarului

Doi portari care au dispozitie de la sefu' sa nu lase sa intre mai mult de o persoana, pentru ca "mai iese scandal din cand in cand", doua gherete, una pentru plata taxei la politie, iar alta pentru taxa perceputa de primarie, doua masini de tractare auto, respectiv doi soferi, doi agenti de politie comunitara si doi "superiori" (care nu iti pot da mai multe informatii decat casiera), o masa si cateva scaune, o umbrela, ca de', a venit vara... si multa voie buna. Asa arata ieri incinta din Aleea Matelotilor, nr.31-43 (undeva pe langa Gara Baneasa, fostul strand Baneasa) unde sunt transportate masinile ridicate din sectorul 1. Peisaj cu mult diferit de aglomeratia din sectorul 1 la orele pranzului.

Maximum 15 masini se aflau in locatia respectiva, unde incap sute, si nu neaparat toate "culese" in aceeasi zi. Insa nici nu ar fi nevoie de mai multe, din moment ce, la un simplu calcul, pentru doar 15 masini pe zi, cu cea mai mica taxa, de 833 lei, castigul lunar ar fi enorm: aproximativ 249.900 lei. Masinile sunt cu precadere mici si de valoare medie, in nici un caz nu sunt ridicate masini de genul celor parcate zi de zi pe trecerile de pietoni din Dorobanti.



Platesti, dar nu primesti factura


Intr-un sfarsit, ajungi la casa, cu speranta ca nu ai calculat bine taxele afisate. Insa casiera te instiinteaza printre dinti ca ai de platit 833 lei, mai mult decat un salariu minim pe economie, chiar jumatate dintr-un salariu decent. Fiind informata de catre primaria sectorului 1 de faptul ca taxa este de 200 lei, o rog sa justifice pretul. Imi face un calcul rapid si ajunge la aceeasi concluzie. Cer sa vorbesc cu un superior, pentru ca am fost informata gresit, insa taxa ramane aceeasi. Cer macar o recalculare pentru taxa de depozitare, deoarece mi se pare absurd sa platesc 357 lei pentru faptul ca mi-au tinut masina in soare timp de doua ore. Nici acest lucru nu se poate.

Sunt indemnata sa fac o sesizare, insa dupa ce platesc, cu dezvaluirea ca un anume cetatean "chiar a castigat in istanta". La rugamintea de a vorbi cu un superior, casiera insista asupra faptului ca imi va da aceleasi informatii. Intr-adevar, vine sefu', care imi flutura in fata o "lege" trasa la xerox, in care preturile nu au tva, dar o schimba pe cat ai clipi cu un alt xerox, lipit pe geam, cu taxele percepute de firma. Din piosi, agentii devin irascibili: doamna Mariana, care nu a vrut sa-si dea numele complet, mi-a spus sa nu o mai deranjez. Mai mult, a refuzat sa-mi dea factura si mi-a inchis usa in nas. Astfel ca, cei ajunsi pe Aleea Matelotilor, care au parcat, bineinteles, neregulamentar, sunt constransi sa plateasca, stiind ca incepand cu a doua zi taxa de depozitare se va dubla. Suntem condusi cu strictete catre masini si verificati ulterior de portari, care se asigura ca firma si-a primit banii.

Activitatea de pe Aleea Matelotilor continua. Ridicarea, transportul si depozitarea autovehiculelor se desfasoara cu program non-stop. Conducatorii auto pot recupera autovehiculele ridicate de luni pana vineri, intre orele 8.00 si 22.00 si sambata, intre orele 8.00 si 14.00.


Primaria Sectorului 1 a inceput ridicarea masinilor parcate neregulamentar


"Mult timp am sustinut ca nu-i poti cere omului sa parcheze regulamentar decat daca ii asiguri si numarul necesar de locuri de parcare. De aceea, in sectorul 1 nu s-au ridicat masini pana acum", declara primarul sectorului 1, Andrei Chiliman, in anuntul din 15 mai 2009, cand a inceput operatiunea de ridicare a masinilor si in sectorul 1. "Dar nu pot sa mai tolerez indolenta multora dintre soferi care, din comoditate sau, mai rau, din lipsa de spirit civic, isi parcheaza masinile pe treceri de pietoni, spatii verzi sau trotuare, atunci cand li se ofera variante de parcare", a mai precizat primarul.

Tot atunci, acesta anunta ca valoarea totala a taxelor va fi de 700 de lei, chiar si asa, cea mai mare, in comparatie cu alte sectoare: in sectorul 2 soferii au de achitat 440 lei plus TVA, in sectorul 3, 550 de lei, iar in sectorul 6, 500 de lei. Suma este insa alta la centrul de revendicare a masinilor, 833 lei in cel mai bun caz, adica al unei masini mici, revendicata in primele 24 de ore.

Edilul sectorului 1 a subliniat la acea data faptul ca sunt vizate, in primul rand, masinile parcate pe trecerile de pietoni, rampele de acces pentru persoanele cu handicap, in staþiile de autobuz, in dreptul cailor de acces (curti, intrari etc), sau pe calea de rulare a mijloacelor de transport in comun. Masina in cauza nu facea parte din nicio astfel de categorie, nu incomoda traficul rutier, nici pe cel public si nici nu exista in zona vreun semn de ridicare a masinilor. In tot acest timp, alte zone din sectorul 1, precum zona Primaverii-televiziune-Charles de Gaulle si Calea Dorobantilor era intesata de masini parcate neregulamentar, ca de altfel in fiecare zi.

Primariile nu se lasa insa si continua ridicarea masinilor parcate neregulamentar, desi nu sunt asigurate locuri de parcare, desi suma perceputa este abuziva, desi ti se ridica masina fara niciun fel de avertisment si dupa cum bate vantul. Ramane sa vedem daca banii stransi la buget in acest fel vor fi utilizati pentru crearea de parcari.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.